Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Systemet Tung/Lätt soldat

+6
Sgt Dierek
Sote
Sverker
eddora
Arhtir
Jin
10 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  eddora ons feb 24, 2010 10:19 pm

Rora skrev:Kan vi inte lämna strategi och taktik till han som faktiskt är Taktiker? ( =Sgt Dierek)

I vilket fall som helst så skulle det ändå sluta med att han har rätt, och du har spenderat 4 veckor för att argumentera för att du inte har fel.

"Rekryt, lämna strategin till dina befäl! Du borde oroa dig mer över odiskade grötgrytor!" /Fältskär Rora

får man inte ens fråga?:O och hur vet du ens att jag har fel?:O jag vet att jag har lite fel men jag vet att jag har lite rätt med. Jag gillar mycket strategi kanske.
eddora
eddora
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  Sgt Dierek ons feb 24, 2010 10:58 pm

Strategi är jag väl ingen mästare. Men i taktik har jag stor vana av sköldmurar då jag slagits i sådana i några år nu. Jag kommer personligen leda den flankstyrka/reserv som blir. Tro mig när jag säger att jag kan sätta in den där det behövs. Det är inte säkert att den kommer användas som flank, ser det ut att bli en genombrytningsförsök kommer den förstärka linjen så att fienden istället för att komma igenom hamnar i ett slags U med fiender på tre sidor. Flankning kan dock bli relevant då Stendal kommer ligga på fältet om inte jag har fel. På fältet finns det perfekt plattmark för att flankera folk. I skogen hade det dock gått lika bra. Fast vi hade fått inta en lösare formation. Slappna av rekryt, Sergeanten vet precis vad han talar om. Och som rekryt är det helt ok att fråga, med känn gränsen inlajv sen mellan att fråga och ifrågasätta. Det gäller alla rekryter som läser detta. Vi är på inget sätt en demokrati.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  eddora ons feb 24, 2010 11:22 pm

Sgt Dierek skrev:Strategi är jag väl ingen mästare. Men i taktik har jag stor vana av sköldmurar då jag slagits i sådana i några år nu. Jag kommer personligen leda den flankstyrka/reserv som blir. Tro mig när jag säger att jag kan sätta in den där det behövs. Det är inte säkert att den kommer användas som flank, ser det ut att bli en genombrytningsförsök kommer den förstärka linjen så att fienden istället för att komma igenom hamnar i ett slags U med fiender på tre sidor. Flankning kan dock bli relevant då Stendal kommer ligga på fältet om inte jag har fel. På fältet finns det perfekt plattmark för att flankera folk. I skogen hade det dock gått lika bra. Fast vi hade fått inta en lösare formation. Slappna av rekryt, Sergeanten vet precis vad han talar om. Och som rekryt är det helt ok att fråga, med känn gränsen inlajv sen mellan att fråga och ifrågasätta. Det gäller alla rekryter som läser detta. Vi är på inget sätt en demokrati.

demokrati vad är de i denna ålder?:O haha^^
Ja du. en fråga bara. Vist om dom bryter igenom tänker du be sköld muren vika av till öppningen? alltså dom två ytersta gör de så dom inte bli attackerade i sidan. och sen reserven gör en ny sköld mur? en fråga som sakt^^
Kan taktik i teori men inte i praktiken^^
eddora
eddora
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  Trollis ons feb 24, 2010 11:41 pm

Ni går OT här. Använd PM. /admin
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  Sgt Dierek tor feb 25, 2010 1:27 am

Kan avrunda diskussionen genom att säga att exakt hur jag kommer gå tillväga går inte att beskriva i en sådan här situation. Jag bygger mina bedömningar på läget där och då. Man kan aldrig planera en strid i förväg, man kan bara förbereda den. Det kan vara så att reserven går in och ersätter bara. Men vi kan också bygga en säck bakom linjen. Göra ett rent slaganfall i sidan på de som kommer igenom eller ett halvdussin andra manövrar jag sett/använt/hittat på. Jag kan säkert hålla någon förevisning i sköldmur på någon hantverksträff. Inlajv är det kunskap som rekryter inte ska bry sig om då de har annat att lära sig. Som att överleva fiender och Törna. Soldater som visar gott gry och är kandidater till dubbelsoldare helst kan kanske få utbildning av Sergeanten. Men då ska de visa sig vara vettiga soldater som kan överleva fältslag också. En person som inte överlever är slöseri på utbildningstid. Denna diskussion låses nu och vi kan återgå till ämnet. Men har du fler frågor så PMa jag kanske till och med har vår gamla bok i taktik kvar någonstans. Den är väldigt grundläggande och tar bara upp något halvdussin manövrar i sköldmuren och reservtänkandet är helt borttaget. Men den skrevs ju för oss i hirden när vi var färska. Diskussion avslutad. *ring maij sen*
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  eddora tor feb 25, 2010 12:05 pm

om de är inga mer som vill veta om de som va från början med denna tråd kan ni ta bort den:) fått reda på de jag ville ha lite mer av och behöver mer av:) tackar alla för era råd:)^^
eddora
eddora
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Systemet Tung/Lätt soldat - Sida 2 Empty Sv: Systemet Tung/Lätt soldat

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet