Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Presentationstråden

+18
Mr. M
Marta
Jhoron
Pleu
Anton
Katta
Beril Birgersson
Ulvin
Erik_Stålsmide
Ekir
Sverker
Moira Rävsvans
Jon
Lovis
orion
Jin
Sgt Dierek
Törna
22 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Sverker mån mar 23, 2009 5:09 pm

Offinfo:
Namn: Henrik Brammås
Ålder: 18 (fyller 19 den 30 mars)
Ort: Västerås
Sysselsättning: Studerar industriteknisk specialutformad linje på ABB industrigymnasium (=/= industrilinjen)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ininfo:

Namn: Sverker Stureson
Födelseort: Tyra, Artaria
Ålder: 20
Karaktärsdrag: Seg(fysiskt sett), lättövertalad, religiös och strategisk(socialt)
Familj: Borgarfamilj bestående av: Fader, moder lillasyster (16) och storebror
(21).

Analys: Eftersom Sverker är mellanbarnet har han från tidig ålder lärt sig att tänka strategiskt. Han har lärt sig hur man ska dra i linor och tåtar för att få folk att göra som han vill och för att klara sig ur kniviga situationer. Då storebrorsan endast är två år äldre än Sverker har de alltid varit lekkamrater med varandra, självklart har det varit storebror som är ledaren och det är storebrors fantasi som har fått sätta nivån av töjningen på föräldrarnas regler. Detta har gjort Sverker något lättövertalad av personer som utövar något slags ledarskap över honom.

Vid sjutton års ålder nådde ryktet om Navle och dess guldfyndigheter Sverkers öra och han bestämde sig för att Lämna sin familj och söka lycka och en större rikedom på annan ort. De två följande åren har han strukit runt med småjobb och mestadels levt på en del av arvet från fadern som han fått ut innan han lämnade Tyra.

Vid nitton års ålder såg Sverker chansen att få ett fast jobb då det nya Navlegardet skapades. Här kunde ha äntligen tjäna det Artariska högrådet som hans familj och släkt har älskat i många generationer. Snabbt fick han ranken Sergant tack vare sitt lugna sätt och sin sociala förmåga. Inte långt efteråt blev han utnämnd till Löjtnant med befäl över det tunga infanteriet. Efter nederlaget i Navle för ett år sedan skickades sverker iväg för att tränas i fånghantering och personskydd. Lagom till våren året därpå återvände han till gardet som då hade flyttats från Navle till stendal.

I vardagen: Sverker kan verka som en tystlåten , misstänksam, sluten och tillbakadragen person. I alla fall de första gångerna man träffar honom. I miljöer han känner sig bekvämare i öppnar han sig dock och visar sin egentliga personlighet. Då är han skämtsam och glad av sig. Etik och moral är något centralt i Sverkers liv. Han passar sig noga för att synda men bryr sig inte allt för mycket om andra människors synder, ”det är något mellan dig och gudarna” är inte ett ovanligt tankesätt för honom. Dock kan han påpeka för andra när han tycker att de far illa i de storas ögon.


Senast ändrad av Eleriskt Svin den tor jan 28, 2010 5:24 pm, ändrad totalt 2 gånger
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Ekir lör mar 28, 2009 7:03 pm

Mitt verkliga jag
Namn: Erik Gustafsson
Ålder 22 år (Född 1986)
Bor i: Uppsala
Mail/Msn: ekir.gustafsson@gmail.com
(Telefon: 0730949241)
Intressen: Improvisationsteater, datorer, lite annat smått och gott

Mitt lajvande
Det här är mitt andra lajv jag åker på. Mitt första var Frosthjärta där jag spelade läkaren Ludvig. Med Gardet heter min karaktär Per. Som min lajvkaraktär Per har jag gärna intriger med andra karaktärer så, om någon är intresserad av att hitta kul någon bra intrig så PMa/Maila/Msna mig så fixar vi något!

Min lajvkaraktär
Namn: Per Borgsmossa
Förnamn: Per
Ålder: 24 år, år 2009 (åldras med verkliga år)
födelsedag: 7 Juni

Karaktärsdrag: Lugn, Lat, Ganska cynisk, Självsäker utåt, Håller mig till orderna när jag är i tjänst.

historia:
Född en bit utanför Navle med min mor. Min far blev tagen ut i strid i tidiga år och kom aldrig tillbaka. Jag har inga syskon och är enda barnet. Jag har inte så mycket kontakt med min mamma längre, men vi hörs av någon gång ibland. Jag har varit med i gardet sedan det startade.

livsmål:
Delmål: Jag vill avancera inom millitären. Men jag är lat så jag vill inte behöva arbeta allt förmyket för det. Jag ville stå på scen när jag var yngre. Jag har därför lärt mig jonglera.

Utrustning: Svärd, sköld, kläder, jonglerbollar.
Ekir
Ekir
Rekryt
Rekryt

Age : 37
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-12

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Erik Stålsmide Presenterar sig.

Inlägg  Erik_Stålsmide tis apr 21, 2009 4:56 pm

Erik Stålsmide anmäler sig för tjänstgöring.
Erik är en man som är trogen sitt ord, han bryter aldrig ett löfte.
han säger ofta vad han tycker och tänker. men är mycket snäll o trevlig.
Akta dock att hamna på fel sida med honom...
och som ordspråket lyder... Stör inte den björn som sover.
Han kommer från en stad stöderifrån i Artaria där dom flesta känner familjen Stålsmide.
ävem om Erik växte upp ett fin liv men kännde att något fattade, han reste runt lite och hamnade i Navle när hans pengar började ta slut, han gick med i gardet och ja reste väntas att se :-D
Erik_Stålsmide
Erik_Stålsmide
Desertör
Desertör

Age : 40
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-04-18

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Ulvin ons apr 22, 2009 9:11 pm

Ulvin af Ridderslätt

Fd adelsman från norr som förskjutits från sin far. Han försöker nu tjäna sin inkomst bäst han kan. Ulvin tycker tyvärr lite för mycket om att dricka mjöd på värdshuset för att på riktigt kunna hålla i sina besparingar särskilt länge... Smile

Ulvin
Soldat
Soldat

Age : 2023
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-25

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Beril Birgersson tor jun 18, 2009 3:50 pm

Namn: Beril Birgersson
Ålder: 17 år
Ursprung: Eleria
Yrke: Soldat/Gardist i gardet Silfverdrake/Silfvereks följe

Historia:
Uppväxt i en by i Eleria av sin far Birger Eriksson som arbetade som smed. Efter moderns död började fadern att vistas allt mer och med i värdshus och dricka cider. Beril tog på sätt och vis över faderns arbete som smed. Beril fick även någorlunda träning med vapen vid farbroderns besök. Beril lämnar byn efter att han fått nog och går mot Navle där han fick veta att hans farbror var påväg, i hopp om att finna honom. Under färden fick han veta den hårda vägen om att man inte ska lita på främlingar trots sitt någorlunda bondförnuft. Av denna anledning har han en viss svårighet att lita och öppna sig för personer i hans närhet. Letandet slutade i navle och han gick med i gardet istället, för husrum, mat och få tjäna ett ädelt syfte som att försvara Navle.

Efter handelsdagarna vågar han lita någorlunda på sina fränder i gardet.
Under sommarens gång får han veta lite mer om betydelsen av ordet disiplin betyder.

Efter att ha varit med i gardet växer det fram en stolthet att vara en ”Silfverdrake” trots efter att ha blivit kallad förrädare av sina egna landsmän och han slutar bry sig om ursprung och förlitar sig mer på personer som det är.

Övrig fakta:
Beril är en hygglig kille, men dock lite tillbakadragande och iakttagande. Han gillar inte att bli tillsagd om vad han ska göra (fast lyder befäl och personer ovanför honom lojalt). Han tar det som en personlig förolämpning om någon tar/leker hans saker (om man inte ber om tillåtelse) (exempelvis vapen och sköld).
Beril är även rätt starkt emot cider och liknande berusningsmedel, med tanke på hans erfarenhet.

Kom gärna med åsikter och tips Smile


Senast ändrad av Beril Birgersson den mån jul 13, 2009 12:32 am, ändrad totalt 2 gånger

Beril Birgersson
Soldat
Soldat

Age : 32
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue12 / 10012 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sara, Tobi och Katta

Inlägg  Katta tor jul 09, 2009 2:34 pm

Off är jag då Sara åhs 17 årig student på folkuniversitetet här i norrköping. Har Lajvat 2 gånger förut dels med Daniel edman (även känd som Zeke, Ljusets präst och här Hjärta) och Såklart även med Herr Sergant. Mina intressen är rollspel, lajv och att läsa så mycket som möjligt!

Nu till Katta

Katta föddes i en slaktarfamilj, hennes mor dog när hon var ung och istället uppfostrades hon av sin far och sina bröder. Stora, mullriga men snälla figurer. Katta hade kunnat bli en riktig pojkflicka men istället så blev hon väldigt en nervös, tafatt och väldigt förvirrad flicka som blir skrämd av folksammlingar. Hennes riktiga namn är Kattarina men hon brukar kallas för Katt eller Katta. Hon har dåligt minne och speciellt när hon blir frågad saker och ting, eftersom hon blir så nervös att hon knappt kommer ihåg hennes eget namn

Hon var på besök i Navle by när hon kom bort från sin far och råkade in i gardets läger. Hon var helt förvirrad och nästan gråtfärdig när någon började skrika om att hon skulle ta hämta vatten. Vid det här laget var hon alldelles för uppskrämnd för att kunna förstå att det inte var riktat mot henne och skyndade sig för att göra som hon blev tillsagd. Några timmar senare så började folk förstå att hon verkligen inte alls hade något där att göra och undrade vart hon kom ifrån.

Då började Katta gråta på riktigt. Hennes far hade dragit vidare vid det här laget, hon var ensam, hon var hungrig och alla bara var dumma mot henne!

Utan att ha någon riktig koll på vad som pågick omkring henne så blev hon mer eller mindre rekryterad som kökshjälp på fläcken. Nu gör hon sitt förvirrade bästa för att vara alla till lags men får mindre sammanbrott av att bli stressad och är livrädd för *den läskiga damen med bågen!*. Eftersom hon lätt blir nervös glömmer hon hela tiden vem som är vem i gardet och utanför.


_______________________________________________________________

Rent off, be inte min karaktär att diska för jag har eksem och borde inte hantera vatten och framför allt inte vatten med diskmedel och andra fettupplösande ämnen i, dock så är det väldigt okaraktäristiskt av henne att vägra så.. Så det blir jobbigt! Bara be henne inte ok?

Katta
Rekryt
Rekryt

Age : 32
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-03

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Anton ons aug 26, 2009 9:25 pm

Min nyskrivna bakgrunds historia här då, är lite osäker på vissa saker som till exempel om Ataria och Eleria är i krig eller som jag skrev här att det är spänt. Om ni ser något annat som "inte stämmer" så säg gärna till.

Men lite Off info
Anton Edman heter jag född och uppvuxen i Uppsala är 17 år och har lajvat i ca 2 år. På fritiden brukar jag skejta eller hänga med polare eller sitt och lira på datorn. Är väll medel lång kanske lite kortare än medel, brunt kort hår har en piercing i läppen och är lite kraftig. Nått ni undrar så fråga.

Bakgrunds historien:
Edike Grimsson har precis fyllt 17, han är inte så lång men hyfsat stark, har brunt hår och lika bruna ögon. Han är ganska främlighetsfientlig mot folk från andra länder och speciellt från andra underliga varelser, han har faktiskt inte sätt annat än människor och en och annan alv. Detta kanske beror på att han blir ganska rädd för nya varelser och vill helst inte ha något med dem att göra. Men han är en riktig patriot och tvekar inte när det gäller att skydda sitt land. Edike är en mycket hjälpsam själ och försöker hjälpa till så gott han kan. Han pratar inte mer än andra kanske något som efterspeglar att han bott i Ramdalen vilket vi nu ska gå in på.

Edike kommer från en liten by i nord-västra delen av Ataria, byn heter Ramdalen och var som in ramad av en bit av en bergskedja. Detta gjorde att byn var ganska isolerad men en väldigt fridfull plats, dit nådde inte värdens ondskor och byns invånare var glada så länge riket inte höjde skatten mer än rimligt. Edike har alltså haft en mycket bra uppväxt med två föräldrar och ett par systrar. Han har blivit lärd att skjuta med pilbåge för att jaga. Detta var han inte så jätte bra på men duglig, annars har han fått lära sig mycket om naturen, skogens svampar och bär med mera. Men han insåg så såning om att det inte alltid kan förbli så här. Han hade ju hört om Elerias ställning till Ataria, det var spänt. Skulle krig bryta ut skulle Ramdalen säkerligen påverkas. Han kände att han ville hjälpa till, på något sätt skydda och kunna bevara det lugnet och freden över Ramdalen. Han pratade och diskuterade länge med sin familj och bekanta och något halvår senare gav han sig iväg mot Eleria och Atarias ambassad där som då kallade sig Gardet Silfverdraken, där om någonstans kunde han påverka. Han var inte så bra på diplomati men en båge kunde han hantera och hade han tur skulle han bli rekryterad som bågskytts lärling. Till Edikes glädje blev han det!

Anton
Soldat
Soldat

Age : 31
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-07-25

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Pleu mån sep 14, 2009 11:40 pm

Pleu skrev:Hejhej,

Eftersom jag är en läskigt överseriös och maktgalen människa och antagligen kommer att försöka ta massa ansvar och fixa massa saker här så är det väl lika bra att jag presenterar mig så att ni har lite koll på mig. (Och jag är tillräckligt egoistisk för att tro att folk är nyfikna. Razz)

Jag heter Linn/Ida/Pleu och reagerar antagligen lika bra (dåligt) på alla namn, även om Ida är det sämsta valet. Jag bor utanför Sala och är för tillfället arbetslös(/utanför systemet). Jag är 20 år och folk har försökt att få mig att börja lajva sen jag var 14 eller så. Jag är en av Trollis närmsta vänner och 20 timmar innan lajvet står Trollis utan kökspersonal och är i upplösningstillstånd. Eftersom jag ställer upp för mina vänner så hamnade jag hos er som köksa.

Jag är varken läskig eller elak, så undrar ni något så fråga på. Smile

Jag vill dessutom passa på att tacka er för att ni tog så bra hand om mig och gjorde mitt första lajv till en trevlig upplevelse. Smile

En lång fin presentation av Ida kommer att komma, när det finns en. 20 timmar ger inte mycket tid till karaktärshistoria, kläder har högre prio. Razz Det som är viktigast att veta om Ida: Hon är Tejas ingifta kusin, hon hatar kvinnfolk i armén (deras uppgift är att sköta hemmet, mannens är att skydda sin kvinna och se till att hon har det bra), hon är logisk och praktisk och hugger i där det behövs. Dessutom har hon gått och kärat ner sig i Kirtap av någon outgrundlig anledning och uppskattar all hjälp hon kan få att bli en gift kvinna, då det är hennes mål i livet. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Jhoron mån okt 12, 2009 1:07 am

Min tur att presentera mig!

Jag heter Jonas Berg, mina vänner kallar mig Jonas, alla andra kallar mig Jonas. Här kan ni kalla mig Jonas eller Jhoron (Jhoron är då mitt lajvnamn, inte något konstigt smeknamn bara folk på forum får kalla mig... eller jo, det är det också visserligen).

Jag är 21 och bor och pluggar i Lund på Centrum för Teologi och Religionsvetenskap (Vill bli lärare).
Jag var med på mötet 9-11 Oktober i Stockholm (första gången jag var där! Infödd skåning.) så några av er har träffat mig och älskar mig redan.

Jag är helt färsk när det gäller Lajv. har rollspelat i flera år och har testat det mesta inom nördkulturen utom Lajv. Har dock alltid varit nyfiken.
Mimmi/Tilja går i min klass och fick nys om att jag var intresserad och spenderade 24 timmar med att prata öronen av mig om er och ert (vårt) underbara garde. Och nu är jag med!

Personlighet? Det har jag! Men ni måste nog umgås med mig och chatta och liknande för att bilda en uppfattning. Inte för att jag är lat (lite...) utan för att jag inte känner mig tillräckligt bra för att ge er adjektiv om mig. Men ni kan försöka! Lycka till Very Happy.

Ska väl försöka ger er min första draft på Jhoron så som han kommer uppföra sig i Eleria.

Jhoron kommer från en liten by i Södra Artarien (där av den lustiga dialekten Wink). Hans far Remen är smed och hans mor Dora är sömmerska. Hans yngre bror visade tidigt fallenhet för smidesyrket och detta gav Jhoron en chans att söka andra möjligheter. Tack vare sin naturliga nyfikenhet tog han anställning på en handelskaravan och begav sig ut i landet för att finna sitt öde. Han lärde sig att skriva och läsa eftersom han lovat sin fästmö Mela att skicka brev till henne så ofta som möjligt. Efter ha drivit runt i landet ett år fann han anställning i Silfverdrakes garde som en personlig tjänst åt en vän. Efter att ha hört allt som hänt i Navle och omkringliggande område kunde Jhoron inte hålla sig ifrån stället om de så tvingat honom.

Detta är väl allt jag har att skriva nu. Allt jag skrivit om Jhoron är preliminärt och jag har aldrig lajvat innan. Skriv om ni tycker något inte funkar eller har tips och tricks.

för er som vet! Akta Pelargonerna! Wink

Tips! Väldigt många skriver i sin karaktärshistoria att de är adliga men har rymt/deras föräldrar rymt/släkten blivit i princip utrotat och de vågar inte träda fram pga hoten osv osv, så det är mer originellt att inte vara adel än att vara det. //Phantomim


Senast ändrad av Jhoron den ons okt 14, 2009 4:03 pm, ändrad totalt 1 gång

Jhoron
Soldat
Soldat

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Marta mån okt 12, 2009 8:13 pm

Jahaja. Man kanska skulle ta tag i sig själv.

Off heter jag Alma, är 17 år och går andra året på estetiska programmet-musik i Ljungby mitt i Smålandsskogarna. Mitt första lajv var juli '08, men jag har hunnit med tre till sedan dess och planerar att åka på fler innan nästa Elerialajv. Har lajvat mot gardet under VT - jag var tjejen i blå klänning som hängde efter Tilja Smile Har kommit på hur otroligt roligt det är att rollspela mot massvis med folk på lajv och vill testa att åka med en stor grupp. Ta hand om mig Razz

---

Jag har inte så bra koll på min karaktär än - framför allt inte varför hon befinner sig i... Stendahl, landade vi på, va? Har gardet rekryterat från Artaria, kanske? I alla fall heter jag Marta, kommer någonstans ifrån Artaria, och upplever själv att armén är den mest underbara och ideala plats jag kan befinna mig på - spänning, äventyr, och krävs noll ansvar från min egen sida Smile Att risken finns att faktiskt bli dödad tänker jag inte speciellt mycket på, eftersom sånt alltid händer andra, inte mig.

Marta ser Artaria som de flesta elerier ser Eleria: ett underbart land, allt är perfekt... eh, ja. Nästan. Hävdar att elerierna är hjärntvättade idioter som inte ser vad som finns precis framför näsan. Inte ens en drottning har de numera; var kommer all den där uppkäftigheten ifrån egentligen? Inte för att hon har träffat så många elerier, men man har ju hört saker, eller hur?

Marta är ganska snabb på att se vilka hon bör akta sig för, och följer senare de första intryck hon fått, vilket ibland har lett till svårigheter. Hon respekterar överordnade men driver gärna med dem bakom deras ryggar, vilket också kan ställa till med problem. Annars är hon ganska glad, blir lätt uttråkad och säger vad hon menar.
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Mr. M ons nov 25, 2009 2:16 am

Jag heter Micke. Bor i farsta söder om sthlm och pluggar första året på storbandslinjen på kulturama (spelar altsaxofon). Har väl inte driekt några flashiga meriter när det gäller lajv men försöker aktivt utveckla mitt lajvande.

Jag är för lat för att summera min roll här så jag postar allt jag skrivit. Rollen är inte helt klar och jag har inte brytt mig om att fixa klart bakgrundshistorian. Brace yorself.

Karl Hallonbacka

Personlighet
Karl är tålmodig när det gäller sysslor (dock inte lika tålmodig på den sociala biten), trångsynt, lojal och överentusiastisk (speciellt när det gäller krig). Han ser inte långsiktiga konsekvenser och starkt emot aristokrati.

Beteende
Karl är väldigt lojal mot folk han gillar och respekterar. Han respekterar rättvisa, visdom och färdighet dock kan han, även om en person inte visar något av detta bli god vän med folk och på så sätt vara lojal mot dem men han kommer nog att vara småelak mot dem och ifrågasätta dem, något som knappast skulle hända med någon han djupt respekterade.

Karl tycker inte om folk som utnyttjar makt och inte heller folk som inte bryr sig om livet på sina medmänniskor och inte heller folk som ämnar göra livet surt för honom eller hans vänner. Dessa personer ser han som idioter och har väldigt lite medlidande för. Han vill inte ha något med dem att göra och försöker oftast driva bort dem på olika sätt. Dock alltid utan att skapa trubbel (Eg. han skulle inte förolämpa en hög uppsatt adel offentligt).

När karl blir irriterad kan folk som han inte är så förtjust i behandlas kallt.

När det gäller krig tycker Karl inte att saker blir bättre av att klaga, gnälla eller gråta. Han försöker att föregå med gott exempel och hålla moralen uppe även om han är rädd eller förkorssad.

Han försöker i allmänhet att inte visa alla sina känslor. Han visar dem när han anser att tillfället är rätt men annars inte (Eg. han har inget emot att bli road av ett gott skämt eller bli glad när han träffar en gammal vän men han visar till ex inte sin rädsla inför en strid).

Karl gillar god mat och dryck, vackra kvinnor och fint hantverk.

Han anser att folk bör hjälpa till med sysslor och ogillar latmaskar. Dessutom har han inga problem med att säga åt andra att hjälpa till med sysslorna i lägret, vetandes att han själv föregått med gott exempel.

Bakgrundshisotira kommer.

Mr. M
Soldat
Soldat

Age : 30
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-10-19

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Stenulf tor apr 22, 2010 4:16 pm

Martin Tamminen heter jag, är 20 år och bor i Norrköping. Vårlajvet kommer bli det första lajv jag någonsin varit på.
Jag pluggar just nu en flummig linje kallad Samhälls- & Kulturanalys, dock kommer jag antagligen nästa vår söka till en skrivarlinje av något slag då jag insett att jag ska satsa på min dröm som författare istället för flummig samhällsvetenskap.
Träffade den här underbara gruppen för första gången under hantverksträffen som vi hade i Sala och lärde känna till om den via Gustav/Sgt Dierek. Rollspelar och spelar TV- & dataspel på den fritid jag har samt tränar karate och går på gym.

Stenulf som min karaktär heter är en mycket plikttrogen, disciplinerad och lojal soldat. Detta gör dock emellertid att han kan hamna i konflikter med de som inte håller med om att disciplin är det centrala i en soldats liv och han kan tyckas som grym i vissa fall.
Helheten är viktigare än individen och befäl är befäl av den enkla anledning att de har ett mycket bättre förstående om strider och krigsförning och ska därför lydas utan tvekan av soldater. Krig är brutalt och han påpekar ofta för naiva eller motvilliga soldater & rekryter att offer alltid krävs i krig och att de då bör komma ihåg varför de överhuvudtaget strider.
Även om han är av en tålmodig natur kan han lätt tappa fattningen vid framförallt ordervägran och han drar sig inte för att återställa disciplinen när detta sker. Han har nästan vid alla tillfällen på sina posteringar varit den främsta att utföra de straff som soldater fått, men även själv fått sin mängd straff för att ha tagit itu med disciplinproblem på egen hand. De som känner honom vet dock att han bryr sig väldigt mycket om sina kamrater och att han utan tvekan skulle beskydda vem som helst utav dem i en krissituation.

Tack vare goda arbetsgivare har Stenulf fått goda möjligheter till att läsa böcker i bibliotek från dessa och han värderar kunskap väldigt högt.
Detta applicerar han också dagligen då en av hans främsta sysslor när han inte har tjänst är att anteckna diverse nyttigheter i en bok han bestämt sig för att skriva. Han valde att göra detta då han snabbt insåg att det saknas böcker som kan lära soldater vad som är nyttigt att ha kännedom om när man ger sig in i yrket. Boken är lite av en signatur för honom då han bär med sig den i princip överallt utom i strid.

Likt de allra flesta i Artaria har han ett hat mot svartblod, dock har han inte hört mycket annat än vaga myter och legender om skogsfolket och har aldrig sett dessa med egna ögon. Svartblod å andra sidan har han stött på flertal gånger vilket inte direkt minskat hans hat mot dem och han är mycket medveten om det hot de är för alla människor.
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Rora tor apr 22, 2010 8:23 pm

Det känns som att det kanske är dags för en uppdatering av min presentation, då jag bytt karaktär. Razz
(Jag gör också en presentation av min kompis, som tyvärr inte hänger här på forumet.)

Jag heter Torun Billman är 18 år och bor i Möklinta, men har även en lägenhet i Västerås där jag pluggar på ABB Industrigymnasium. Jag är sjukskriven för tillfället, för jag blev utbränd i höstas och går bara deltid i skolan just nu. På fritiden spelar jag tv- och dataspel, lajvar, rollspelar, fäktas och hjälper till med att arrangera lajv.

Min kompis heter Malin Sand är 18 år och bor i Möklinta. Hon pluggar estetiskt drama på Carlforsska i Västerås. Vi två har känt varandra sedan vi var 5, så vi är riktigt gamla vänner.
---
Min karaktär heter Ellelei Borgiem och är musikant anställd av kapten Hildur, som hon även reser till Stendal med. Hon har nästan uteslutande spelat för de finare personerna i samhället, så hon kan inte så många suparvisor eller andra lite mindre pryda visor. Hon är ganska trevlig och älskar att lyssna på historier, och såklart att sjunga. Dock är hon aningen pryd, bieffekt av att umgås med adelskvinnor skyller hon på...

Malin kommer att spela Lerkja Halltbju.
Den sidan som soldaterna kanske ser utav Lerkja är att hon är en tystlåten person som nästan endast pratar med Ellelei och kapten Hildur. Hon ser väldigt lugn ut men ändå försiktig på samma gång. Hon arbetar som budbärare åt kapten Hildur. Eftersom hon inte är så pratsam av sig är det förmodligen det mesta allmänheten vet om henne. Hon har också ett ärr som går från öronsnibben ner till nyckelbenet, som hon fick när hon råkade ut för en olycka för länge sedan när hon tillfälligt arbetade som piga på en gård. (En dräng som höll i en lie ramlade över henne och råkade ge henne ärret.) Ibland försöker hon dölja ärret, men de som rest med henne ett tag har absolut sett i alla fall delar av det.

Båda två är födda i Artaria.
Rora
Rora
Fältskär
Fältskär

Age : 32
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Lina tor aug 12, 2010 12:43 pm

Efter lite forumlurkande är det dags att presentera mig, in-information kommer senare, karaktären är fortfarande i designstadiet.
OFF-information då, jag heter Lina Rintamäki, bor i Göteborg för studierna, men kommer från Smedjebacken (Det är dessutom där mina lajvpryttlar bor).
I och med att så många här verkar studera/ha studerat på ABB Industrigymnasium, så måste jag säga att det gjorde jag med en gång i tiden, fast i Ludvika. Nu är jag så gott som klar civilingenjör.
Jag lajvade första gången på ett Eleria lajv (som skogsalv - usch), och sedan dess har jag lajvat olika varianter av rekryt/väpnare/livgardist/soldat. De senaste 3 åren har det dock inte blivit något, har haft för mycket att göra med studierna.

Editering av posten med lite IN-information kommer när sådan finns.

Lina
Rekryt
Rekryt

Age : 37
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 10-08-10

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Saxe fre sep 17, 2010 8:06 pm

Det här borde nog ha skrivits innan jag åkte på lajvet, men jag fick inte tillgång till forumet förrän dagen innan.

Hej! Off heter jag Axel och bor i Sundsvall, jag är tretton år och har aldrig varit på lajv tidigare. På fritiden åker jag slalom(om det är säsong) är med vänner osv.

Karaktär: Saxe Birgersson. Runt tretton år, han vet inte säkert, eftersom han inte kan räkna.
Bakgrund: Han har levt hela sitt liv i Tyra, med sin far Birger Röde. Fadern var med i stadsgardet, men lönen räckte inte inte till sonen också, så Saxe tog jobb på värdhuset som kökspojke när han var tillräckligt gammal. Det gick några år, men sedan blev han av med sitt jobb på värdhuset. De sa att han tjänster inte längre behövdes. Samma vecka skadades fadern allvarligt i en strid och kunde inte längre vara med i stadsgardet, alltså fick han ingen lön heller. Han sade åt Saxe att bege sig till stendal, där han skulle skaffa sig ett sätt att försörja sig. Det skulle vara en fridfull by, där det inte fanns några krig. Så var tydligen inte fallet. Men Saxe slog följe med en trubadur och begav sig till stendal. När han väl var där gick han med i bygardet.

Var det bra?

Saxe
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 10-09-07

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör sep 18, 2010 7:30 pm

Saxe skrev:Det här borde nog ha skrivits innan jag åkte på lajvet, men jag fick inte tillgång till forumet förrän dagen innan.

Hej! Off heter jag Axel och bor i Sundsvall, jag är tretton år och har aldrig varit på lajv tidigare. På fritiden åker jag slalom(om det är säsong) är med vänner osv.

Karaktär: Saxe Birgersson. Runt tretton år, han vet inte säkert, eftersom han inte kan räkna.
Bakgrund: Han har levt hela sitt liv i Tyra, med sin far Birger Röde. Fadern var med i stadsgardet, men lönen räckte inte inte till sonen också, så Saxe tog jobb på värdhuset som kökspojke när han var tillräckligt gammal. Det gick några år, men sedan blev han av med sitt jobb på värdhuset. De sa att han tjänster inte längre behövdes. Samma vecka skadades fadern allvarligt i en strid och kunde inte längre vara med i stadsgardet, alltså fick han ingen lön heller. Han sade åt Saxe att bege sig till stendal, där han skulle skaffa sig ett sätt att försörja sig. Det skulle vara en fridfull by, där det inte fanns några krig. Så var tydligen inte fallet. Men Saxe slog följe med en trubadur och begav sig till stendal. När han väl var där gick han med i bygardet.

Var det bra?

Väldigt!! Very Happy
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden - Sida 2 Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet