Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Presentationstråden

+18
Mr. M
Marta
Jhoron
Pleu
Anton
Katta
Beril Birgersson
Ulvin
Erik_Stålsmide
Ekir
Sverker
Moira Rävsvans
Jon
Lovis
orion
Jin
Sgt Dierek
Törna
22 posters

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Gå ner

Presentationstråden Empty Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:21 pm

Janil skrev:Detta är presentationstråden där alla soldater, och övriga, ska presentera sig själva och sina roller. De som inte har några roller presenterar enbart sig själva. Rollpresentationen bör innehålla all intressant fakta om rollen som folk inlajv med lätthet kan ta reda på. Ni väljer dock själva om ni skriver mycket eller lite.

Det ska inte förekomma några extra diskussioner i den här tråden. Alla skriver varsitt svar på det här inlägget, och det svaret ska innehålla en presentation. Prat runtomkring rollerna får skötas i andra trådar.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:22 pm

Janil skrev:Offlajv heter jag Robin. Jag är 24 år och bor i Eskilstuna. Jag har halvt om halvt tappat räkning när det gäller hur många lajv jag varit på. Det rör sig i alla fall om ett trettiotal. Drakens Tänder och Tårar var mitt första lajv och redan då spelade jag min roll Janil. Sedan dess har Janil dykt upp på varje Elerialajv (12 st vid det här laget). Jag sysslar mycket med lajvhantverk och bygger bland annat hus, sängar, vapen och vapenskidor i trä. Bortsett från lajv är mina intressen rollspel, anime och okarinaspelande. Te är jättegott.

-----

Janil är en 28 år gammal äventyrare som bosatte sig i Navle för snart sju år sedan. Han pratar aldrig om varifrån han ursprungligen kommer, men det tycks som att han är från de nordligaste delarna av Eleria. När han först kom till Navle lade han fram idén om att starta ett byråd för att styra byn. Byfolket godtog hans förslag och han utsågs också till byrådsman. Janil har suttit i byrådet nästan hela tiden från dess att det skapades och fram tills dess att det upplöstes av Fogden nu i höstas. För fyra år sedan stod han dock anklagad för att ha dyrkat mörkrets makter och för att ha anfallit Greve Blodståls mannar. Dessa anklagelser drogs sedan tillbaka ett år senare.

Janils huvudsakliga ansvar inom byrådet har alltid varit att se till byns säkerhet. Utöver arbetet i byrådet har Janil förtjänat sitt uppehälle genom att äventyra och genom att erbjuda kost och logi för folk som reser genom trakten. Det är allmänt känt att Janil har mycket kontakter med skogens folk. Rykten i byn säger också att han ska ha haft kontakt med självaste Drottningen innan hon insjuknade. Vid ett flertal tillfällen har Janil varit med om att rädda Navle från undergång. Trots att Janil har många viktiga saker för sig tar han sig ändå ofta tid att sitta på värdshuset och sjunga sånger. Under sin tid i Navle har Janil ändå aldrig funnit sig en flicka att dela sitt liv med. Kanske har han helt enkelt för mycket att stå i trots allt.

När det kommer till strid slåss Janil helst med sitt bredsvärd Lantìr (vilket är drakspråk och betyder Beskyddare) även om han också till viss del behärskar dolk, sköld och pilbåge. Egentligen föredrar Janil strid i mindre grupperingar där var och en sköter sig själv men han är också tränad i att slåss i formation.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:23 pm

Törna skrev:Martina, 19, söker bågskytterekryter. Har lajvat sen DTT (Drakens Tänder och Tårar), men spelade då sigländare (!). Arbetar med en polare på att arrangera ett FF VII inspirerat lajv.
Bor i Stockholm, i Tyresö söder om stan. På dagtid pluggar jag programmering på Fryshusets gymnasieskola. På fritiden syr jag helst kläder, om ekonomin tillåter inköp av tyg så att säga. Eller så sitter jag fastlimmad framför PS3an och lirar GTA 4, Assasins Creed, eller Metal Gear Solid 4. Resten av tiden åker jag inlines, umgås med vänner, eller planerar inför ett nästkommande lajv. Ääääääälskar katter... <3

--------------------------------------------------------------------------

Törna gör nästan allt för pengar, så länge det i slutändan gagnar henne. Törna har "ett hjärta av is, med en liten bit kattguld i mitten". Vissa ser henne som pryd, hon ser sig själv som ointresserad. Hon ogillar fysisk kontakt, och har delvis därför fastnat för långdistansvapen.

Hon har befunnit sig i Navletrakterna sen Återkomsten/Alvernas sång, dock då gömd i skogarna eftersom hennes husdjur, ett 180 cm högt troll, inte riktigt uppskattades av byfolket, och fick henne anklagad för både det ena och det andra inför dåvarande gardet och navlebor. Det slutade så illa att hennes troll blev avrättat. Något som slöt hennes hjärta för allt förutom gadd.
Senare inrättade hon även ett horhus för vilsna eller förlorade själar. I utbyte mot "beskydd" arbetar dessa flickor åt henne. Men som de flesta kanske vet är Törna ingen vidare trevlig arbetsgivare.

Har arbetat (ytterst tillfälligt) som livvakt, och var då tvungen att ha både ringbrynja och svärd. Men efter att försökt hoppa "smidigt" över bäcken vid ett anfall, beslutade hon ringbrynja inte är något för henne. Hon är inte tillräckligt erfaren med längre typer av vapen, och hennes längd gör räckvidden med kortare vapen näst intill obefintlig. Hon föredrar bågskytte, och bågen har blivit som en del av henne själv.

Hennes förflutna är inte dolt, bara djupt nedgrävt, i mark där tjälen aldrig går ur jorden.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:23 pm

Löjtnant Valaks skrev:Per Abrahamson 20 år.


Valaks Vargfot : Valaks är Krigsveteran från Norra utposten. Han har dom senaste året försörjt sig på att vara hyrsvärd. Han har varit livvakt åt Den eviga gryningens syskonskap, Men avslutade sitt kontrakt på grund av nåra mindre dispyter.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:24 pm

Kirtap skrev:Patrik, 20. Nybörjare? (Tredje lajvet avklarat nyss)
Sysslar med att inte göra nånting produktivt alls nuförtiden (arbetssökande dvs) gick Media i Hässelby Gymnasium.
Spelar El-gitarr men utan några diverse planer på att gå med i band.
Kan hända att man fastnar framför Tv-spelen lite för ofta (Final Fantasy, GTA, Resident Evil 4, Starcraft, Guitar hero <3 etc)
Och kaffe slår te!

Kirtap har drivit runt i Navle utan att göra någonting alltförlänge, dags att han blir lite produktiv.
Lyckas förövrigt stifta bekantskap med de märkligaste varelserna helt av misstag, inte alltid en fördel heller.
Nattmänniska och inofficiell Illvättejägare, samt musiker utan instrument.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:25 pm

Arhtir skrev:
Joel Andersson 16 år (när detta skrivs) och bor i västerås. Pluggar precis som Brammås på ABB Industrigymnasium där jag läser ett specialutformat industritekniskt program. Gillar att träna kampsport (BJJ och MMA) annars spenderar jag min tid framför datorn där det inte finns mycket annat att säga än Oblivion, Crysis och TF2 FTW! Cycklar också mycket.
Angående lajv så har jag vart på två (hednaklang och förädare i dimman) där jag spelat separata personer. Tycker att lajv är skitkul och kan lajva seriöst ute i världen men jag erkänner att jag har lite svårt för detdär med att göra en ny outfit inför varje lajv, plånboken strejkar lite på den fonten pluss att jag fakiskt är lite latt när det gäller hantverk. Brukar dock kunna fixa det mesta med lite uppmuntring och en mindre nypa kompromiss och improvisering.

Arhtir (förädare i dimman) kommer från ett land långt upp i norr och är nyligen annländ till navle. Som överlevande av en attack från ett rövarband på sin by så har han efter att uträttat sin revange på rövarledaren tagit upp karriären som prisjägare. Där han sedan mötte upp med en annan kompanjon.
Prisjägande var det som Arhtir och hans följeslagare utövade under sin färd som tillslut även ledde till navle. Dock under vägen så splitrades sälskapet av faror. Detta gjorde att Arhtir anlände till det nya området ensam.
Arhtir har ända sedan förlusten på sin by alltid anset att vägarna vart mer tillfredställande än bylivet. Med det är någonting i trakten som får honom att känna sig hemma. Vad det är vet han inte själv. Kanske är det konflikterna?
Arhtir sedan dess att han kom till navle vart alvarligt insatt och redo att ge sitt liv för navles säkerhet mot de onda makterna. Trotts att det strider mot hanns egentliga intressen. Under hotet från de odöda ledde han en sämmre millis bestående av fristående byfolk för att hjälpa gardet.
Arhtir fick kontakt med Fogden eftersom han var den förste som fann Arhtir efter att han lyckats flytt med förbundna händer från sigländarna. Sedan dess har nu Arhtir beslutat sig för att ta en mer fast ståndpunkt i navles försvar.

Arhtir har alltid trott på rörlighet före bepansring i strid och föredrar därför läder eller ens ingen rustning före tung ringbrynja och plåt i de flesta situaionerna. I strid så föredrar han även att ha långsvärd med lättare sköld eller två svärd.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:26 pm

Baron Silfverek skrev:
Pontus Skråmstadius, för närvarande Västeråsare, men kommer att flytta till Uppsala inom kort. Gick på mitt första lajv 1994 i Tirad-kampanjen som Haldir Svartlilja, (tiden då silvertejp var standard och latex var lyx) och har varit kvar i Tirad med samma roll sedan dess.

I våras blev jag meddragen till Navle, först som betjänt till Grevinnan Blodstål, men sen fick jag erbjudande av Nicklas att bli fogde. Att äga Navle är svårt att tacka nej till, så här är jag nu, insyltad upp över öronen.


Den Artariske fogden, Baron Hubertus Silfverek, sedermera även Greve Drakhierta genom giftermål, har blivit utsedd av Artariska Högrådet som fogde över Navle. Han är således inte utsedd av Arkontiska missionen. Emellertid så är det kyrkans patriark som äger de två lagfarterna (av fem) på vilka den Artariska makten i Navle vilar. När saken förs på tal så har ni märkt att baronen brukar småle lite lätt för sig själv, innan han vänder konversationen i en annan riktning.

Baronen ger ett ganska timid intryck, speciellt tillsammans med hans virriga gemål. De verkar emellertid vara politiskt slipade, och brukar till sist få som de vill ändå. Han har goda kontakter med både Eleriska gardet och med Eleriska kyrkan. Bland annat har han byggt upp sitt residens tillsammans med Eleriska kyrkan. Varför är det få som förstår.

Hans kontakter med Arkontiska missionen är alltid hövliga och vänskapliga på ytan, men ni har ofta hört honom utbrista i ilska över deras inkompetens. Privat kallar han dem allt från just Arkontiska missionen, Mephorius små knähundar och brännlystna bönder.

Gardet startade Baronen i höstas, då Arkontiska missionens garde totalt misslyckades med att hålla uppsikt åt två håll samtidigt. Militärt siktar fogden på ett lättrörligt förband men med tyngre inslag, som dels kan täppa till luckor i försvaret men även göra anfall i flanken på motståndaren. Anledningen till det är att han anser att det blir ett bra komplement till det Eleriska gardets mer försvarsinriktade taktik. Helt uppenbart verkar han ta för givet att Elerierna blir kvar, vet han något kanske...

Gardet har därtill fått flera andra uppgifter rörande Navles säkerhet än enbart militärt försvar, även om det militära fortfarande är hörnstenen.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:27 pm

Phantomim skrev:Tove Silfver de Verdier, 18 år, pluggar på Skrivarlinjen (estetiskt skrivande. Don't hate me 'cause I'm cool) på Fryshusets Gymnasium. Spelar alldeles för lite spel, eller snarare, spelar aldrig klart spelen jag påbörjat. Men jag ska ta dig den här gången, Chrono Trigger! Bwahahaha! ... Annars läser jag mest böcker, rollspelar och lajvar. Har lajvat två gånger i Eleria-kampanjen som horan Lilja, ett i Granlandkampanjen som coola fältskäraren/rådsfrun Cassandra och i övrigt varannan vecka vampyrlajv. Är för lat och fattig för att aktivt sy nya lajvkläder, men har det som slutprojekt i skolan nu, så nått lär väl hända.

Min karaktär är inte ett dugg uppbyggd, vet än så länge bara att hon är kokerska och väldigt bastant och farlig, och Martina vill att hon ska heta Hilda och vara tysk. Is all.

... Juste, letar också efter make till nyss sagda karaktär, om någon lämplig dyker upp. Det är kul att spela gift ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:27 pm

Trollis skrev:Tjoho, Trollis här.
Jag är 19, bor ute i skogen i utkanten av byn Möklinta (2 mil norr om Sala), nästan granne med Lyo.
Det jag sysselsätter mig är mestadels sömnad och random hantverkande, är sjukskriven från livet, så jag har ganska mycket tid till att lära mig saker på.
Jag har lajvat sen typ 2004 (hej, mitt minne är inte det bästa), men vart på eh's lajv sen Saknad av Tid och Fruktan. Jag har där spelat två olika troll, och en fallen älva. (den där fula saken med groteska, stora vingar, om nån råkar minnas)
När det gäller mina kunskaper om soldatlajvande är de knapphändiga, och jag kan inte slåss ordentligt heller. Det jag kan är väl väldigt basic med enhandsyxa och sköld. Men jag har andra kvalitér.

Eftersom Robin fick mig att bli rekryt nu ikväll så har jag ingen roll, än så länge.

Tack och godnatt.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:28 pm

Fältskär Lyo skrev:Hej, heter Torun och är en tjej på 16 år som bor i Möklinta (bredvid Trollis typ) och jag är tillsammans med Vanish. Går för övrigt på ABB Industrigymnasium (som nämnts tidigare).

Har lajvat i typ ett år, men åkt på... 6 lajv under den tiden. Och innan dess åkte jag runt på medeltids- och vikingamarknader i typ 5 år. Och sen är jag med i Lotrans Hin och tränar lite svärd, stav och dolk med dem (men är inte så bra på något av dem än XD) och även pilbåge, som jag för visso kan hantera, men är inte van vid att skuta med bofferpilar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rora Gunnarsdotter, Fältskär
17 år gammal

Har släkt i Navle, och flyttade nyligen dit. Har förut varit där tidigare på handelsdagar, men inte de senaste 2 åren.

(Hon döptes till Aurora, men presenterar sig som Rora, vilket är hennes tilltallsnamn. Det är dock ganska få som vet om att hon inte hetat Rora hela sitt liv.)

Kommer från en familj som bor i kanten av Norrskog, har 6 systrar av vilka hon är äldst bland, en far som lever som jägare (som många av systrarna tagit efter mer eller mindre, inklusive Rora, därav pilbågen.) och en mor som brukade leva väldigt nära naturen, men nu har givit upp det mesta för att ta hand om sin familj. Bredvid deras stuga i skogen finns en till stuga där hennes faster bor, tillsammans med sin man och dotter. Rora har länge skjutit med bågar, som hennes farbror Terje tillverkar, och hennes far har lärt henne hantera dem. Pilar har hon gjort själv sedan hon varit 4 år gammal.

Hon har nyligen lämnat gården där hon bott i hela sitt liv. Hon kände att det var dags för hennes att börja leva sitt eget liv, ta eget ansvar.

Så hon flyttade till Navle och gick med där som bågbärande fältskär. Hon hade lite kunskap om hur man hanterar sår och skador tidigare, eftersom hon dels spenderat mycket tid i skogen (där man lätt kan göra illa sig) och sedan eftersom hon kommer från en familj där man lär sig mestadels genom att göra misstag. Sedan är hon och hennes systrar väldigt tävlingsinriktade, och brukar snarare leka genom att knuffas och brottas än på vänligare sätt. Men hon har även lärt sig mycket om läkekonst när hon gick med i gardet, men hon använder fortfarande några ”huskurer” om man ska bli av med vissa saker, så som t.ex. huvudvärk eller blåmärken… Eller smärtlindrande i all allmänhet.

Hon har varken pengar eller hyfs och anses ibland vara lite ouppfostrad och närgången, speciellt i formellare sammanhang. Men hon är dock inte korkad, utan hon vet för det mesta när hon ska hålla tyst. Det är inte så ofta hon kommer med taktiska råd, slutsatser eller likande, eftersom hon tycker att om det varken berör henne till stor del, eller om hon kan tjäna på det, så kan folk få klara av sina problem själva. Om de såklart inte ber om hennes råd eller åsikt, för hon hjälper gärna andra, så länge hon inte ogillar dem. Men det är något som inte brukar hända så ofta.

Rora sitter gärna och berättar om hur det var hemma i skogen, om inte hon har något bättre för sig, och bara det finns någon som lyssnar. Och hon kan också gärna skämta med sin kusin Teja (eller andra också för den delen) om hur vida hon faktiskt inte ogillar svartblod, eftersom de tog livet av hennes jobbiga syssling för några år sedan.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:29 pm

Sote skrev:Jag heter Herman Vincent de Verdier.
Jag bor i Stockholm och är tretton år. Detta är mitt första lajv så jag är nybörjare.
Karaktär: Sote 13 år Köksreda/springschas mer kommer senare
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:29 pm

Morth skrev:Presenter mig redan i en annan tråd men kör här också.

Heter Pontus Bor i Eskilstuna. Har väl lajvat i cirka 7 år eller så. På dagtid pluggar jag teater här i eskilstuna. På kvällarna och helger brukar de ibland bli träning (om man nu orkar sånt), teater, xbox360(nån annan som har? =) ), vänner, rollspel massor musik. Gillar att spela t.ex. online spel på datorn t.ex. är gammal wow spelare men la av med det för cirka 1 år sedan snart, började med warhammer online istället men ligger på is ett tag på grund av att jag har en del plugg och annat som kommer i vägen just nu.

In lajv så har jag ju inte direkt någon karaktär ännu för gardet eftersom jag spelar mörkeralv (han ska inte vara med i gardet =P) och jag tänker inte rabbla upp en del info om honom för tillfället hehe.

Ska se hur de blir med nästa lajv men blir antagligen så att jag skulle vilja bli med i gardet. Det jag är intresserad av då egentligen är antingen någon sorts stridsroll men svärd och sköld eller liknande eller det jag allra helst skulle vilja är t.ex. en befälspostering. Finns det så man kan ansöka?

Det var allt för tillfället.
Ha de bra!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:30 pm

Rafu skrev:
Henry är mitt namn. Är 17 år och går i samma klass som Vanish och Arhtir dvs joel.(har svårt att få in det i huvudet...) på ABB industrigymnasium och bor en liten bit utanför V-ås. Tränar karate och Kobudo i Stockholm.

Frågor? fråga på Very Happy
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:31 pm

Mimmi skrev:off:
Jag heter Mimmi och kommer från väldsmetropolen Ljungby i småland. Jag går tredje året på Natur- Matte/Data och kommer förmodligen sluta som civilingenjör någonstans. I övrigt sysslar jag med nyttiga saker som att hänga i kyrkan med mina polare (ja, Janil, till TVÅ PÅ NATTEN!), spela gitarr, sitta framför datorn, träna fäktning, lösa rubiks kub eller lära mig något nytt nördigt partytrick.
Har inte lajvat så länge, men försöker vara så seriös som möjligt.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:31 pm

Greve Månstjärna skrev:Hej!

Patrk var namnet.
33 år.
Hyralikmontör.

Var varit lajvare sen 5 år tillbaka. Hålt på med stritsuppvisningar med blankvapen i 10 år. Stort intresse för vikinga och medeltid. Har varit med på ett trettio tal lajv och och minst lika många vikinga och medeltida marknader. Han nästan aldrig lajvat någon lägre roll än sergant. Tillverkar egna vapen. Håller även på med att göra ring och silverrings smyken. Kan jobba i läder lite gran.

Blev till frågad av Robin att komma som er Kapten. Ville inte det ( Jag tycker inte att jag passar som det. )utan kom istället för att utbilda er inom strategi och taktik.
Håller på och skriver en bok om detta ( vilket toligt viss aldrig kommer att bli klar Sad ). På grund av tids brist.


Rollen.

Gerve & Friherre Månstjärna ( Äger alltså ingen mark.)

Legoriddare in hyrd för att utbilda soldater.

Det är vad som finns för stunden. Ideer motages varmt till min bakgrund.
Ska bolla lite ideer med Robin senare.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:32 pm

Mogwai skrev:Jag heter Philip Är 16 År Bor i Eskilstuna Går estet musik på s:t eskils Gymnasium.

Jag vet att jag ska spela rekryt i gardet men har inte bestämt min roll riktigt än Very Happy
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:33 pm

Bibliotekarien skrev:Hej allihop! Rickard heter jag. Är 19 år gammal och bor i Eskilstuna. Mina intressen är Rollspel och lajv. Har lajvat i ett par år nu, både på EH-lajv och andra arrangemang. Rollspelat har jag gjort i en himla massa år och har börjat tappa räkningen men det rör sig om 8-10 år.

I Eleria kampanjen spelar jag Gonmar Andesit, Navles bibliotekarie. Dock brukar folk nöja sig med att kalla honom Bibliotekarien, vilket han inte har något emot. Gonmar kommer ursprungligen från Högländerna. Han är medlem i den Eviga Gryningens Syskonskap, vilket är ett religiöst sällskap som tillber elementen samt en gud och en gudinna.
Han anlände till Navle tillsammans med några syskon för några år sedan. Förra vintern fick han uppgiften att grunda ett bibliotek i Navle, vilket han har lyckats bra med och idag besitter han förmodligen den största samlingen texter i Navletrakten. I höstas ledde han ritualen som senare förgjorde Kazagûin den Svarte (osäker på stavningen på namnet för tillfället).

Nu till våren kommer han ha sitt bibliotek anslutning till gardets läger. Anledningen till detta är ännu inte helt bestämd i dagsläget. Det är för tillfället osäkert om några andra från DEGS (förkortningen för Den Eviga Gryningens Syskonskap) kommer vara med nu till vår, men vi märker senare hur det blir.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:34 pm

Aska skrev:Shoo Smile För er som var på Gruppmötet i helgen så kanske ni uppfattade att jag heter Johanna de Verdier (och jag är coolare än Sindre x'D) Är 13 år men kommer att fylla 14 den 9 mars så med andra ord kommer jag att vara 14 lagom till lajvet ^^ Är helt nybörjare på det här med lajv och har inte lajvat tidigare *hänga med huvudet* Men jag får göra så gott jag kan antar jag ;P

In-lajv heter jag Aska (eventuellt ska jag byta men Aska är kvar så länge) och är 14 år. Aska är tillsammans med sin bror/kusin Sote(det är inte bestämt vilket ännu) ursprungligen gatubarn och har i princip levt på brödkanter sen 4-5 års åldern någon gång. Övrigt har hon stulit. Aska är en glad och social typ med enormt frihetsbehov. Hon tycker inte om när någon bestämmer över henne och tar ofta sin tillflykt ut i skogen när saker och ting blir för jobbigt eller svårt. Detta beror nog på att hon levt nästan hela sitt liv utan regler och människor som säger åt henne vad hon ska göra.
När Aska och Sote var ungefär 11 år fick de höra om ett garde i byn Navle. Det första Aska tänkte på var såklart: Mat! Gratis! Så därför flyttade hon och Sote till Navle. Hon har alltså bott där i ca 2 år och är nu med i Bågskyttegardet samtidigt som hon extraknäcker som köksreda hos Phantomim xD

Skrev det här utan Sotes medverkan så han får väl säga till om han misstycker på historien. Ni andra får såklart också säga om det är nåt som kan förbättras Very Happy
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Törna lör feb 07, 2009 11:47 pm

Katja skrev:Off heter jag Katja, 14 år och bor i Eskilstuna. Jag har vart på två lajv innan det här, och även provat på rollspel.
Bortsätt från lajv är jag mycket intresserad av musik,kläder och japansk kultur^^ ( därför är såklart anime och manga ett intresse)

In ska jag spela dotter till Månstjärna. Hon är i fjorton-femton års ålder, är mycket nyfiken och tycker om att göra saker hon egentligen inte ska.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Sgt Dierek ons feb 11, 2009 12:15 am

Hejsan, mitt namn är Gustav och har lajvat sedan Tid av Oro. Jag är 21 år och bor strax norr om Norrköping där jag är ordförande för föreningen NattÖppet RollspelsDagis (N.Ö.R.D.) ur vilken Sgt Diereks infanteri stammar. Vi spelar allt som sitter löst ungefär, bräd-, kort-, figur-, konflikt- och inte minst rollspel. Jag är även sedan 1,5 år tillbaka reenactare i vikingahirden Liunga (för den insatte en utbrytning från Västgöta hird) och dessutom lärarstudent. Vi fick erbjudande av Janil förra lajvet att bilda ett navlegarde men kom in ganska sent på grund av osäkerhet gällande ifall vi skulle åka på detta lajv, vi har en tradition att på grund av tidsbrist bara åka på höstlajven. Men med lite övertalning så verkar det nu som om vi nu är redo att ingå i den här gruppen.

Nu till Sergeanten.
Sgt Dierek är på många sätt en man full av motsägelser, han tjänade länge som sergeant i en armé (han säger inte vilken) innan han drog ut på egen hand och samlade en stor grupp tappra soldater som ville tjäna lite mer än vad den normala soldatlönen erbjöd, dock var förbandet inga plundrare och okynnesmän som så många andra av dess sort, Diereks förband gjorde sig känt som en grupp krigare som höll moralen högt och som ofta tog arbete som livvakter och gardesförstärkningar i kristider. Efter en osannolikt dålig vecka utplånades större delen av förbandet och Sgt Dierek var länge också försvunnen. Fram tills dess att han kom fram till Navle med en grupp av ett ganska blandat slag. Efter att ha försvarat både Navle och sin arbetsgivare Baronessan Ankarsparre beslöt han och hans mannar sig för att sluta flacka omkring som annat löst folk och slå sig ner i Navle, här fanns ju uppenbarligen behovet av erfarna mannar och med en fast plats i livet kanske skorna skulle sluta skava så förbaskat. Under höstens sammandrabbningar med mörkrets furste och hans anhang träffade så Sergeanten på Herr Janil och resten kom av sig självt.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Jin ons feb 11, 2009 4:23 pm

Godagens!
Off heter jag Jens, är 19 år (snart 20) och sitter som vice ordförande i N.Ö.R.D. Precis som Gustav/Sgt. Dierek så har jag En viss Lajv-erfarenhet, på väg att ta upp den ädla konsten av vikingastrid på allvar.

Min karaktär:
Jin har på många sett haft en hård uppväxt. Som liten så blev han bortrövad från sin hemby, men lyckades fly när rövarbandet befann sig någonstans bland högländerna. där fann en vänligt sinnad gammal gubbe Jin alldeles sönderslagen och... ja... helt enkelt i ett förskräckligt skick. Efter att ha återfått krafterna så levde Jin med den gamle mannen och hans familj i ett par år, efter vilka han bestämde sig för att försöka hitta sin riktiga familj igen. Så kom då en vårdag, solen sken och Jin gav sig av. Han kom till Artaria utan några större besvär, och väl där så fick han för första gången leta arbete. Han kom att börja arbeta som kock på ett litet värdshus, i vilket han trivdes. Efter ungefär tre månader så kom en dag då en bunt vägfarande krigare kom förbi. Dessa var Sgt. Diereks infanteri, dessa tyckte om Jins mat och bestämde sig för att ta honom med sig på sin resa, men Jin ville inte lämna värdshuset, då han trivdes där och inte alls var särskilt krigisk av sig. Detta löste Dierek genom att supa honom under bordet. Jin förlorade medvetandet, men även en del av sitt minne (starka grejer kan ja lova!), när han återfick medvetandet så mindes han inte längre vem han var, eller vad han gjort under sitt liv. Så när Dierek sa att han varit en medlem i Infanteriet i ett år så trodda Jin honom. Den hösten så kom en mulen förmiddag Sgt. Diereks infanteri till byn Navle, lagom i tid till allehanda händelser.
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  orion sön mar 08, 2009 3:35 pm

Hej ja heter Sindre e 13 år och jätte cool


In-lajv heter jag Orion(inte som stjärntecknet, utan med betoning på första o:ett)
Han har växt upp i skogen och är ganska duktig med pil och båge,hade svält ihjäl annars.
han är väldigt tystlåten av sig och lite blyg.
Han kom till Navle för typ 3 år sen då han var 10 år, han har bara varit med i ungefär 3 månader.
Han är oftast lydig!!!
Han fyller 14 den 6 juli

säg om jag ska ändra och i så fall hur de skulle låta istället!!! Very Happy


Senast ändrad av zitrus den ons mar 25, 2009 7:52 pm, ändrad totalt 2 gånger
orion
orion
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-05

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Lovis sön mar 08, 2009 8:54 pm

Hej! Jag heter Linnéa och är ihop med Robin. Är arbetssökande/pluggar japanska 50% på distans. Har aldrig lajvat tidigare (inte ens tänkt tanken) men Robin lyckades övertala mig och nu ser jag fram emot mitt första lavj Very Happy

Min karaktär heter Lovis och är soldat i gardet. Hon är 20 år och växte upp i en liten by i södra Artaria där hon lärde sig att slåss utav sin far. När hon var ca 18 år gav hon sig ut på äventyr och hamnade tillslut i Navle och gick med i Gardet.
Lovis
Lovis
Desertör
Desertör

Age : 34
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-25

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Jon Mjödsten

Inlägg  Jon tor mar 19, 2009 8:26 pm

Inlajv
Jon Mjödsten, runt 20 år gammal inte så säker på grund av många fyller och problem.
Har Elerias bästa läkar utbildning och ska visst vara en av Elerias bästa läkare också Wink
Dock så lider han av svåra alkohol problem och en stark kärlek för cider och en excotisk dryck kallad mjöd.
Han har varit läkare i gardet bara några veckor och verkar kunna lappa ihop allt från det ena till andra med några
cider i magen.

Jon klär sig i paltor och gardet han inte lyckats få på han anständiga kläder, dock så sliter de med det dagligen och han har blivit renare och nyktrare under de dagarna han har varit där.

Offlajv
Jag kallas Crusbär och heter Jonathan bor i Eskilstuna och håller på med det mesta. Smile

Jon
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-19

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Moira Rävsvans mån mar 23, 2009 4:39 pm

Inlajv: Moira "Rävsvans" Thorsdotter. (Fast hon använder aldrig sitt efternamn.)

Moira är i stora drag, som ett vilt djur. Hon är vaksam mot främlingar och i en trängd situation, då hugger hon! Bråkar man med henne, då får man vara beredd, på höga skrik och giftiga smädelseord. (En och annan, hård knuff eller ett slag, kan också förekomma. Men då är hon riktigt, riktigt, fly förbannad). Hon har dock fått lära sig, att lyda order, av de som står över henne i rang. Men hon har en varm och humoristisk sida också, fast det tar lång tid, att vinna hennes förtroende. De få personer som har lyckats, har fått möta en ärlig, frispråkig och småbusig ung kvinna. I stridens hetta, är hon djärv och tapper, hon slåss för sin överlevnad, men även för sina kamraters överlevnad.

Offlajv: Jag heter Josefin och är en tjej, som fyller 25år, den 6 juni. Jag bor i Åkersberga och jobbar som dagisfröken där. På fritiden, umgås jag gärna med vänner eller spelar rollspel. (Har dock aldrig, spelat bordsrollspel ännu, men jag vill lära mig). Jag älskar teater i alla dess former och därför är jag så förälskad i lajv. Har bara hunnit åka, på tre lajv ännu, men fler lär det bli! Vargatimmen, blir första lajvet, som jag kommer att åka på, som soldat Ska bli jätteroligt! Annars, så spelar jag Adelsdamen Antonidia Nova Af Harandir, på Ödesvävs lajvet.
Moira Rävsvans
Moira Rävsvans
Soldat
Soldat

Age : 39
Gardespoäng :
Presentationstråden Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Presentationstråden Right_bar_bleue

Registration date : 09-03-07

Till överst på sidan Gå ner

Presentationstråden Empty Sv: Presentationstråden

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 2 1, 2  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet