Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Aldoras Myntets andra sida

+6
Sverker
Marta
Sote
Sgt Dierek
Tilja
Stenulf
10 posters

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Ska gruppen ha Silfverdrakens uniformer eller ska vi sy nya mer "korrekta" tabarder/vapenrockar?

Aldoras Myntets andra sida Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Aldoras Myntets andra sida Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
Aldoras Myntets andra sida Vote_lcap33%Aldoras Myntets andra sida Vote_rcap 33% 
[ 1 ]
 
Totalt antal röster : 3
 
 
Omröstning stängd

Aldoras Myntets andra sida Empty Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf sön jun 20, 2010 9:16 pm

Hej på er alla underbara Gardister ^^
Jag vet att en del av er varit på det första Aldoras lajvet och att det var en väldigt mysig lajvstämning där så jag tänkte uppmana ALLA att komma dit nu i höst på ”Aldoras Myntets andra sida”.
För er som inte vet är det ett mindre lajv som arrangeras av Mimmi och Alma.

Förenade Östimperiet är ett mäktigt rike med stor militär makt och jag kommer spela en magiker som står nära Karak och har en hög militär position. Gruppen jag kommer leda ska vara en del utav den nya enade armén.

För er som inte vet är Förenade Östimperiet det rike som bildades när länderna Mesoria & Dimor enades under den nya regenten Karak efter ett 5 år långt krig mellan de två länderna.
Dessa är två länder där magi ses som en gåva och där de som föds med magi ofta får speciella förmåner och mer eller mindre klassas som adliga.

Eftersom Östimperiet är så pass nytt så kommer vi inte ha en enhetlig uniform för hela gruppen utan separata beroende på om man kommer från tidigare Mesoria eller Dimor.
De från f.d Mesoria kommer endast behöva ha en vit skjorta, t.ex de som de flesta köpt av Trollis & Linn, medan jag just nu jobbar på att komma fram med en snygg tabard för de som kommer från Dimor.
Anledningen till detta är att det rent In är lite osannolikt att hela de tidigare båda ländernas armé skulle hunnit sy upp uniformer för alla soldater och off praktiskt för de som inte kan/hinner sy upp en ny uniform.


Mer info om världen hittar ni på http://www.aldoras.forum24.se
Forumet har dock inte hunnit uppdateras, så mycket gäller för förra lajvet men det kommer nog ordna sig tids nog.

Jag tror alla soldater kan hålla med om att det vore trevligt att spela en militär grupp som inger respekt hos andra deltagare och som har starkt inflytande över folket i byn.


Lajvet är: 29-31 oktober, det är över en helg fredag till söndag.
Kostnad: 250 kr(preliminärt pris) + 50 kr medlemsavgift i DIS rollspelsförening om man inte redan är med där. (mat ingår)
Plats: Lajvbyn i Skillingaryd
Arrangörer: Mimmi Melkersson, Jens Österqvist, Alma Elofsson och Johan Philipsson
Vid frågor kontakta helst Alma eller Mimmi de har nog mest koll just nu men det går nog lika bra om ni ställer allmänna frågor här på forumet ^^

KOM alla Silfverdrakar nu kan vi spela en mäktig militär grupp! Very Happy


Senast ändrad av Stenulf den fre jul 30, 2010 5:03 pm, ändrad totalt 3 gånger
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja sön jun 20, 2010 9:24 pm

Be there or be square!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek sön jun 20, 2010 10:21 pm

Sgt Dierek anmäler sig inte. Men jag och Runar kommer dyka upp. Till er tjänst *insert rank here*. Hoppas du har en häftig titel nu, något magikeraktigt som Primas, Serdar, Exarch eller liknande. Magiker ska ha häftigare titlar än kapten och liknande. Gärna med den lilla knorren att istället för att nämna titeln eller säga ers excellens kalla honom mäster som ett bevis på att förenade östimperiet är väldigt elitistiskt och därmed är titlarna inriktade på förmåga, styrka och makt snarare än arv.
Lång harang jag vet, det är ert lajv men jag blir lite uppspelt när det kommer intressanta nationsidéer. Östimperiet borde bli lite åt det elitistiska och österländskt legalistiska statsmaskineriet. Det känns mest magikeraktigt. Vad tror arr? Är jag ute och simmar på djupt vatten?
Kommer vilja komma och spela soldat i vilket fall.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja sön jun 20, 2010 10:36 pm

Något åt det hållet låter faktiskt ganska vettigt, Gustav. Vi kommer nog som vanligt att ge deltagarna ganska stor frihet att själva utforma den fakta som är relevant för deras grupp och dess bakgrund.
Men minns framförallt att imperiet är välbärgat, strukturerat och effektivit. Alla är jämlikar. Eh. (Fast magikerna är ju förstås lite mer jämlika än de andra...)
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek sön jun 20, 2010 11:00 pm

Precis. Min tanke är att alla är jämlika med hänsyn till bakgrund och börd. Men skicklighet och kunskap inom sin valda yrkesgrupp är det som avgör en människas värde. En bra soldat är mer värd än en dålig soldat. En bra hantverkare mer värd än en dålig. Det skulle göra att skickligheten styr. Eftersom magin är det viktigaste och yttersta yrket är helt enkelt det yrket mest värt då magiker är det "skickligaste" yrket. Det skulle göra en ganska intressant nation då invånarna strävar efter att uppnå perfektion i sitt värv och det skulle ge mig en anledning att bära Runar. Jag skulle tycka det var intressant att spela en så professionell roll.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja sön jun 20, 2010 11:12 pm

Det är precis så jag föreställt mig imperiet. Man föds inte mäktig. Man BLIR mäktig.
Dock finns det människor som sedan födseln blivit märkta för att utföra stora ting - magiker!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek sön jun 20, 2010 11:41 pm

Jupp. Har just hittat namn till min roll för övrigt. Gunnlaug "Invigd/lovad åt strid". Sitter och spånar med Martin om vår grupp soldater. Älskar att skapa nationer och organisationer framför allt samhällssystem. Tror det är främsta anledningen att jag älskar att spelleda. Man får skapa världar.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja sön jun 20, 2010 11:43 pm

haha, jag förstår precis vad du menar. Älskar att arra. Very Happy
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek mån jun 21, 2010 12:27 am

Skulle någon vänlig människa (typ du Mimmi) ge oss en egen sektion på Aldoras forum så vi kan planera med resten av vår grupp vartefter den bildas?
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sote mån jun 21, 2010 12:50 am

Är det inte Aldoras 3?
NI arrade väl ett aldoras innan ringa på vattnet?
Anyways yaaay aldoras!
Synd att erik dog, Jag älskade honom.
åker gärna i storgrupp och att byta (till den onda) sidan känns mysigt.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf mån jun 21, 2010 12:51 am

Östimperiet är INTE ondskefullt! Vi befriar länderna från den hårda aldoriska kyrkan som håller hårt i extrema traditioner som förbjuder magiker från att utnyttja sin potential till att göra gott för folket! ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sote mån jun 21, 2010 1:07 am

Det beror på, antar att det är som i riktiga livet
ALLA är onda
JAg menar präster som har magi på burk?
Inte helt okej!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek mån jun 21, 2010 10:54 am

Det är Aldoras 2 för det första lajvet utspelades väl i Messoria? Dessutom Sote är magi på burk mycket praktiskt att ha. Razz
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån jun 21, 2010 1:22 pm

Helt riktigt. Första lajvet i denna världen utspelade sig i mesoria.

Nu finns det en grupp till er på forumet. Yay.

Vincent! Du kan väl bestämma att Erik överlevde annars? Undis och Katja skulle sakna Erik :<
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek mån jun 21, 2010 4:16 pm

Hör kommer vad jag och Martin har kommit fram till hittills. Så här kommer vår kontaktannons.
Vår grupp kommer vara en ren soldatgrupp. De roller vi har i nuläget är
1 Magiker/Officer: Tagen av Martin
1 Underofficer: Tagen av mig (Gustav)
ev. 1 Fältskär: Tagen av Daniel

Resten av gruppen vi söker är soldater som vi kan utlova stora möjligheter till eget initiativtagande. Den här listan kommer fyllas i vartefter rollerna tillsättes. Men vi vill undvika andra roller än soldater då de inte kommer fylla ut någon funktion i gruppen. Vi vill heller inte ha fler officerare, däremot kommer vi fördela gruppledaransvar till de soldater som vi anser är uppgiften mogna. Men det sker inte förrän under lajvet. Om det låter

Vår bild av det förenade östimperiet är att det är en nation där en persons värde avgörs av dennes skicklighet i sitt yrke. Börd är irrelevant annat än om man föds som magiker eller ej. Då har man företräde på grund av sin framtida skicklighet i yrket. Därför kommer vi söka personer som vill spela soldater som vill vara bra soldater. Välkomna till Östimperiet, där friheten är!
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Marta mån jun 21, 2010 5:31 pm

Martin: bra initiativ!

Alla: blir så sjukt peppad av folks (*hostMartinochGustavhost*) entusiasm. Detta kommer bli det fetaste, bästa och underbaraste lajvet hittills i kampanjen! Very Happy

Vincent: ...tänk vad kul du skulle ha som Erik när imperiet kommer till byn och vänder uppochned på allt du tror och tänker ^^ Men självklart, åk som vad du vill. Men visst, Undis och Katja skulle bli förkrossade ^^
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån jun 21, 2010 5:33 pm

Byn behöver Erik - Vår fasta klippa i kristider!
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Marta mån jun 21, 2010 5:37 pm

Erik: Sunda förnuftets röst i alla diskussioner!
Erik: Trognaste aldor som finnas kan!
Erik: Rättvis, envis... och vis!

Very Happy
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån jun 21, 2010 5:40 pm

Erik - Byns vassaste tunga
Erik - Vår hjälte och lugnande hand

WE NEED YOU. :<
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek mån jun 21, 2010 6:13 pm

Å andra sidan, hos oss får du spela soldat. Något Sote fortfarande väntar på men som Vincent utan problem kan få uppleva.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Tilja mån jun 21, 2010 6:14 pm

No, don't steal our vincent Sad
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sgt Dierek mån jun 21, 2010 7:54 pm

Först Vincent, sen världen!
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sote mån jun 21, 2010 11:54 pm

Tilja skrev:Helt riktigt. Första lajvet i denna världen utspelade sig i mesoria.

Nu finns det en grupp till er på forumet. Yay.

Vincent! Du kan väl bestämma att Erik överlevde annars? Undis och Katja skulle sakna Erik :<

Ja det är sant det vore roligt om han kom tillbaka, det blir ju awesome med tanke på skillnaden mellan nu och då och märkligare saker har hänt på lajv
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Stenulf mån jun 21, 2010 11:56 pm

Nej nej Vincent. Du måste komma över din sorg, han är död, finito, borta. Omfamna din nya roll som soldat i vår grupp! SOLDAT Vincent! SOLDAT! ^^
Stenulf
Stenulf
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-12

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sote tis jun 22, 2010 12:15 am

Stenulf skrev:Nej nej Vincent. Du måste komma över din sorg, han är död, finito, borta. Omfamna din nya roll som soldat i vår grupp! SOLDAT Vincent! SOLDAT! ^^
fast jag tror att det blir roligare att gå runt och vara hatisk o emo.
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Aldoras Myntets andra sida Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Aldoras Myntets andra sida Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Aldoras Myntets andra sida Empty Sv: Aldoras Myntets andra sida

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 1 av 3 1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet