Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Ärans Fält och Dödens Ängar

+2
Sverker
Kouran
6 posters

Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Kouran tis apr 13, 2010 6:53 pm

Hej!

Jag och min vän skall åka på Ärans Fält och Dödens Ängar och vi har några frågor. Det skall också sägas att detta är vårat första lajv.

Min vän skall spela munk ur den Artariska religionen. Men det enda vi vet är att den är strängare än den Eleriska. Lite som protestantism vs katolicism. Så han skulle behöva en klarare bild av religionen och dess symboler.

Jag skall spela en Artarisk adelsman och undrar framför allt om släktnamnet Segerstål är taget? Om inte så är det nu taget!

Skulle lägga frågorna på karaktärsverkstaden med det gick ej.

Kouran
Rekryt
Rekryt

Age : 36
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sverker tis apr 13, 2010 7:19 pm

Angående frågorna om religionen så ska ni kontakta arrangörerna så kommer din vän få ut cirka tjugo sidor text om religionen och artarias styre. Vad gäller din adelsroll så rekommenderar jag även där att ni kontaktar arrangörerna för att få din roll godkänd. Segerstål är inte ett känt Artariskt adelshus. Jag rekommenderar därför att du istället väljer ett av dessa:

Oxhufvud
Silfverek
Ulv
Ljuskrona
Gyllenhielm
Stenbock
Örnevinge
Drakhierta

Till sist vil jag också fråga er om ni tror att ni klarar av att spela Adelsman och munk som första roll. Personligen hade jag problem nog att hålla mig till karaktärsdraget "religiös" på mitt första lajv. Tänk även på att det kan behövas en hel del fancy clothing för att se trovärdig ut som adelsman.
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Tilja tis apr 13, 2010 7:24 pm

Annars har vi ju Hildur och Eivar i gardet som spelar typ adel. vad heter ni i efternamn?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sverker tis apr 13, 2010 7:25 pm

Okej då, det finns ganska så många egenpåhittade adelsnamn också :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Arhtir tis apr 13, 2010 7:34 pm

Sverker skrev:Angående frågorna om religionen så ska ni kontakta arrangörerna så kommer din vän få ut cirka tjugo sidor text om religionen och artarias styre. Vad gäller din adelsroll så rekommenderar jag även där att ni kontaktar arrangörerna för att få din roll godkänd. Segerstål är inte ett känt Artariskt adelshus. Jag rekommenderar därför att du istället väljer ett av dessa:

Oxhufvud
Silfverek
Ulv
Ljuskrona
Gyllenhielm
Stenbock
Örnevinge
Drakhierta

Till sist vil jag också fråga er om ni tror att ni klarar av att spela Adelsman och munk som första roll. Personligen hade jag problem nog att hålla mig till karaktärsdraget "religiös" på mitt första lajv. Tänk även på att det kan behövas en hel del fancy clothing för att se trovärdig ut som adelsman.

Är förvånad över att du glömde sidenöga Razz
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sverker tis apr 13, 2010 7:35 pm

Sidenöga står inte med i min lista över kända adelshus i Artaria som ingår i mitt kompindium över religionen och artarias styre :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Arhtir tis apr 13, 2010 7:37 pm

då tycker man EH borde uppdatera sitt kompendium. Razz
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Pleu tis apr 13, 2010 7:40 pm

Sverker: Det finns ju typ.. Vad är det 600 erkända adelshus i Artaria? Om en mindre viktig "adelsroll" helt random hittar på ett efternamn och säger att det är ett adelshus har jag svårt att tro att arr orkar bemöda sig med det.

Mina kusiner är adel, dom spelar rekryter. Jag har inte brytt mig om att få deras adelskap "godkänt" av arr eftersom de inte är adel för att få intrigera eller bestämma saker så att säga. Get my point?

Arhtir: Det är ju för att Sidenöga inte är en av dom OMG-fett-awsome-och-syns-överallt-släktena. Dom är fett liten släkt och bara råkar synas/höras jäkligt mycket i Navleområdet av någon anledning. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Arhtir tis apr 13, 2010 7:43 pm

ok, jag vill minnas att Sidenöga är väldigt stort. Men whatever.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sverker tis apr 13, 2010 7:44 pm

Nämentitta, här står det visst "Det finns mängder av adelshus i Artaria med varierande storlek och makt". My bad
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Kouran tis apr 13, 2010 10:33 pm

Tack! Jag skall kolla med arrangörerna angående religionen. När det gäller min vän tro jag inte han har några problem med att spela "Religiös". Förutom om alla präster och munkar lika i sin person.

Min adels dräkt är helt i sammet och väldigt fancy. Bara fjädrarna i min hatt kostade 300kr. Tanken bakom det att jag valde ett eget Adelsnamn var att 1. Jag visste inte om några Artariska Adels släkten och 2. om det fanns några så är det inte säkert att de ville ha mig i sitt släkte av olika anledningar.

Kouran
Rekryt
Rekryt

Age : 36
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 10-04-13

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sverker tis apr 13, 2010 10:43 pm

Men dåså, hoppas vi träffas inlajv :3
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  mrdoffe tor apr 15, 2010 1:12 pm

Sidenöga är inte så hemskt liten, nej (däremot så är den inte lika stor som, säg, de Gahl eller någon annan släkt, men den ligger ju där i topp iaf). "problemet" är att det inte finns några släkter osv nedtecknade någonstans, eftersom att det är ett EH lajv vi ska på Wink
mrdoffe
mrdoffe
Adel
Adel

Age : 34
Gardespoäng :
Ärans Fält och Dödens Ängar Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Ärans Fält och Dödens Ängar Right_bar_bleue

Registration date : 09-06-08

Till överst på sidan Gå ner

Ärans Fält och Dödens Ängar Empty Sv: Ärans Fält och Dödens Ängar

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet