Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Legosoldat från högländerna

5 posters

Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Legosoldat från högländerna

Inlägg  Ahl tis mar 16, 2010 2:50 pm

Hej allihopa,

har träffat en del av er tidigare, senast på offen innan senaste elerialajvet och innan dess även nån gång in-lajv. Känner också Per sedan tidigare, och fick därifrån tips om att joina gruppen.

Idén kring rollen var att åka som kilt-klädd högländare, anlitad som legosoldat. Hjälpa till med information, spioneri, eskort, strid exempelvis. Ni verkar vara ett kul gäng så jag hoppas rollen kan passa in! Personlighetsmässigt hade jag tänkt mig rollen som aningen vidskeplig, konservativ... ja högländare helt enkelt med en något humoristisk personlighet.

Off så heter... nej kallas jag Ahl, är 21 år och studerar till psykolog i Örebro (kommer dock från Eskilstuna). Har varit med på tre-fyra elerialajv och ungefär lika många andra utanför enhörningens regi. Rollspelandet i sig är för mig det viktiga, att vara med om att skapa en bra upplevelse för alla på lajvet. Vapen hotar jag med i första hand, kan dock fäktas lite grann iaf. Ang utrustning så är jag i stort komplett för roll ovan, det är i såfall mitt calimacil-svärd som kanske inte går igenom (hörde per hade problem förra året, trots att det är betydligt säkrare än eh-svärden).

Hälsningar
/Ahl

Ahl
Rekryt
Rekryt

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 10-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Törna tis mar 16, 2010 3:49 pm

Välkommen i gänget!

Fundera lite på vad du har för anknytningar till Artaria. Vi är i krig och är kanske lite extra oroliga för att bli förådda. Och att lita blint på information av en högländare kanske inte riktigt går in för vad en Artarier brukar göra, såvida inte speciella skäl ligger i bakgrunden för beslutet.

Sjukt kul med Kilt!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Sverker tis mar 16, 2010 7:12 pm

Calimacilsvärd ska enligt arrangörerna inte vara tillåtna, anledningen är att de är för hårda (jag tycker också att det är dåligt och jag vet att de är säkrare än vanliga latexsvärd)
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Hellie ons mar 17, 2010 3:20 am

Anledningen är framförallt att knocken på Calimacilsvärd är hård, åtminstonde senast jag kollade.
Hellie
Hellie
Löjtnant
Löjtnant

Age : 32
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-16

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Ahl tis mar 23, 2010 7:37 pm

Törna skrev:Välkommen i gänget!

Fundera lite på vad du har för anknytningar till Artaria. Vi är i krig och är kanske lite extra oroliga för att bli förådda. Och att lita blint på information av en högländare kanske inte riktigt går in för vad en Artarier brukar göra, såvida inte speciella skäl ligger i bakgrunden för beslutet.

Sjukt kul med Kilt!!
Tack för den positiva responsen! Sitter här mitt i tentaplugg, därav att jag inte svarat tidigare, men nu kunde jag iaf ta mig lite lajv-tid!

Angående gardets förtroende för högländaren, så skulle han ju kunna ha hjälpt Valaks eller nån annan i gardet vid tidigare tillfälle, kanske flera år sedan tillbaka, och skapat ett bra intryck. Hjälpt någon undvika ett svarblods-bakhåll, hjälpt gardet lokalisera och fånga in en brottsling, deltagit på samma sida i en strid eller liknande. Inledningsvis kanske gardet inte heller fullt ut litar på min roll (trots att han tidigare varit lojal, nu står ju en hel del på spel som Törna sa), då kan ni ju sätta högländaren på prov, utvärdera hans insats eller liknande efter någon dag, och se ifall han förtjänar ert fulla förtroende (ytterligare möjligheter till rollspel!).

Ang arrangörernas inställning till calimacil-svärden så ska jag iaf kontakta arr innan och försöka övertala dem. Knocken är visserligen hård som Hellie sa, men man slår ju inte när man knockar (eller jag gör iaf inte det) utan det är snarare en markering. Om de nu inte omvärderar sin inställning har jag ett tvåhands-forgotten dreams-svärd från mitt första lajv (vilket min bondpojksroll sådär lagom verklighetstroget släpade omkring med Wink ) och det lär väl iaf gå igenom (är ju samma svärd eh-butiken säljer, hårdheten kan möjligtvis variera lite). Dock har jag ingen svärdsskida till den, så jag satsar förstås helst inte på den (plus då att calimacil-svärdet är så mycket bättre och snyggare).

Ahl
Rekryt
Rekryt

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 10-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Arhtir tis mar 23, 2010 10:44 pm

Ang din roll tidigare historia så skulle jag snarare föreslå vår kapten istället för själva gardet.
Vet inte om jag vågar skriva så mycket mer pga in-info, så jag väntar på något godtyck från en annan medlem först.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Ahl tis apr 06, 2010 1:50 pm

Tiden skenar visst iväg... har precis mailat ansvarig lärare på universitetet för att få bekräftat att jag kan missa ett seminarie under lajvet. När det är ordnat ska jag genast se till att kasta iväg min anmälan.

Sett till karaktärens bakgrund är det ju fortfarande en del som måste göras färdigt; vad har han för tidigare relation med gardet, hur stort förtroende han har, varför han är där nu mm. Skrev i tidigare inlägg lite ideer kring hur karaktärens tidigare relation med gardet skulle kunna se ut, fler idéer och åsikter mottages tacksamt! Något mer jag behöver ordna eller ta med er i gruppen? När skickas gruppanmälan in? (såg att någon skrivit att den skulle in nu i veckan). Som vanligt ute lite i sista minuten, men hoppas ni andra kan ta er lite tid så jag kan få rollen bra och så att den passar väl i gruppen.

Kommer gardet köra någon träff/möte innan lajvet? Vore ju i så fall ett utmärkt tillfälle att träffa er andra och diskutera vad som kommer hända på "Ärans fält".

Ahl
Rekryt
Rekryt

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 10-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Törna tis apr 06, 2010 2:04 pm

Vi har en träff t.o.m onsdag i Sala. Bara att droppa förbi om du är intresserad av att träffa oss.

Gruppanmälan är redan inne. För din del gäller det att bara skicka in personanmälan till arrangemanget där du fyller i följande uppgifter:

  • Gruppnamn: Gardet Silfverdraken.
  • Gruppledare: Linn Eriksson.


Mitt bästa tips är att du faktiskt är vän med Valaks, han har ju sina minst sagt "udda" kontakter med olagligt folk sen tidigare. ^^ Sen att ni känner varandra off gör det hela lite lättare. Som egenskap av "högsta hönset" så kommer inget direkt att ifrågasätta er kontakt. Om han litar på dig så kommer resten av gardet att göra det. Iaf de flesta... Twisted Evil
För att passa in i gruppen, se till att vara social. Är du öppen och trevlig (även om det inte är "äkta") så kommer det gå bra. ^^

Välkommen till gardet!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Ahl lör apr 24, 2010 11:15 am

Måste dessvärre meddela att det kört ihop sig med studierna: fick först veta av kursläraren att jag skulle kunna få ledigt lajvdagarna, men igår visade det sig att ett seminarie flyttats och att jag måste vara med på detta för att få kursen examinerad. Normalt hade jag kunnat lämna in en kompletteringsuppgift för ett missat seminarie, men denna kurs examineras enbart via semnarierna och inte via tenta.

Såg verkligen fram emot lajvet och att få spela mot er i gruppen. Får sikta på höstlajvet istället... :-(

Jag önskar er alla i gruppen ett bra och upplevelserikt vårlajv!
/Ahl

Ahl
Rekryt
Rekryt

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 10-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Törna lör apr 24, 2010 8:38 pm

Tråkigt att höra, men som du säger. Efter våren kommer hösten. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Legosoldat från högländerna Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Legosoldat från högländerna Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Legosoldat från högländerna Empty Sv: Legosoldat från högländerna

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet