Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Likt ringar på vattnet

+4
Sgt Dierek
Tora
Sote
Tilja
8 posters

Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tilja lör mar 13, 2010 1:17 am

Yao!
Jag och min fantastiska lajvförening i Ljungby arrangerar lajv om fyra veckor. Det kommer bli fett med skitnajs. Gustav och Jens skall dit bland annat.

Lajvet utspelar sig i en för tillfället ganska miserabel värld, där krig, svält och farsoter råder. Landet vi är i heter Aldoras, och en pestliknande sjukdom har dragit över landet. Kyrkan är inte sena att sända ut inkvisitionspatruller, för något såhär ont, menar de, kan inte vara något annat än ett verk av magi. I en liten by samlas bybor och flyktingar i nervös väntan på att farsoten antingen skall dö ut eller sprida sig till också dem, samtidigt som kyrkans utsända granskar deras vardagsliv med lupp. Ett imperium börjar växa i öst, där den girige magikern Karak bygger upp ett imperium. Armén försöker i pestens bakvatten skrapa ihop de återstående stridsdugliga inför ett krig som kan vara annalkande.

Folket står inför det svåraste valet någonsin: Skall man hjälpa kyrkans utsända för att få ett slut på farsoten? Eller kanske finns det andra lösningar på problemet? Lösningar man bara vågar viska om...?

Lajvet är 9-11 april, dvs helgen v 14.
Kostnad: 100 kr + 50 kr medlemsavgift i DIS rollspelsförening om man inte redan är med där. (mat ingår)
Plats: Lajvbyn i Skillingaryd
Deltagarantal: 20-40
Arrangörer: Mimmi Melkersson, Jens Österqvist, Alma Elofsson och Johan Philipsson
Hemsida: http://www.aldoras.forum24.se
Sökta roller: Utsända från aldoriska armén, flyktingar, bybor, folk i inkvisitionen (inkvisitor dock tillsatt), ev värdshuspersonal (gratis lajv) ... annat som ni kommer på som verkar kul.

Detta är ett lågkravslajv, men förra lajvet vi gjorde gav trots detta en otroligt bra inlajv-stämning. En av de bättre jag upplevt måste jag säga.

Kom, kom, KOM! Very Happy
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sote lör mar 13, 2010 2:32 am

denna person vill gå
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tora lör mar 13, 2010 12:41 pm

intresant historia, kan man vara magiker Question Surprised
Tora
Tora
Rekryt
Rekryt

Age : 26
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue3 / 1003 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-03

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sgt Dierek lör mar 13, 2010 1:13 pm

Jag har redan paxat inkvisitorn. Ska bli roligt att lajva igen.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Pleu lör mar 13, 2010 3:15 pm

Jag blir ju onekligen lite sugen på att komma som värdshuspersonal/värdinna. Världen låter nämligen AWSOME.

Dock är det 40 mil bort. 40 mil är långt. Sad
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tilja lör mar 13, 2010 8:15 pm

Jag har lika långt till Eleria. Men kom igen! Lajvet är ju billigt som kompensation! Smile
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Pleu lör mar 13, 2010 10:45 pm

Mjo, men 40 mil är långt när man inte har någon inkomst att åka dom 40 milen för. Sad
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Törna sön mar 14, 2010 11:01 am

När är kan man senast anmäla sig? Jag är lite osäker på hur min ekonom i ser ut när jag kommer hem från Australien...

Jag är annars sjukt intresserad av att spela någon lågt ställd i inkvisitionen. Hur ser "uniformen"? Något nytt jag kommer behöva sy?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Marta sön mar 14, 2010 1:23 pm

Sista anmälan för garanterad intrig är den 21 mars. Vill man åka utan intrig kan man anmäla sig i princip till ett par dagar innan (eller hur, Mimmi?) ^^

Klart ni ska åka! Det kommer bli hur bra som helst. Very Happy

Vad jag vet (och det gör jag) får inkvisitionsgruppen prata ihop sig själva om uniform ^^ Dock måste kyrkans symbol finnas på något klädesplagg (sjukt lätt att bara sy dit tillfälligt om man vill) - en halv gul sol med fem triangelformade strålar.
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tilja ons mar 17, 2010 2:47 pm

Likt ringar på vattnet Rk7mzm
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sgt Dierek ons mar 17, 2010 3:25 pm

Fick av Jens via Mimmi tillstånd att välja inkvisitionens färger. Jag tänkte gå på en mörkare blå färg, inget exaktare då det borde vara lätt att kunna skaffa sig det man behöver.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Torvald fre mar 19, 2010 11:33 pm

Tora/Alicia och jag kommer Very Happy samt troligen även vår isländska fårhund Snarpi, en snäll hund av en snäll ras.
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Marta lör mar 20, 2010 12:12 pm

Roligt! Very Happy
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Pleu lör mar 20, 2010 9:17 pm

Om någon från sala/västerås/uppsala kommer att åka bil ner så hjälper jag gärna till med att fylla upp bilen samt söka bidrag från sverok för bensinpengarna (9kr milen, åka nästan gratis!), samt så klart betala den del av bensinpengarna som bidraget inte täcker.

Jag och Nina är intresserade av att åka ner och lösa erat värdshusproblem. Wink

Vanish, Åka? Very Happy
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tilja lör mar 20, 2010 10:19 pm

Bill kanske har plats i bilen?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Torvald lör mar 20, 2010 10:54 pm

Vi kommer att besöka släkt i Karlskrona innan, och vi bor i Knivsta (mellan Uppsala och Stockholm) och åker via Stockholm hem.
Vi kan inte ta med någon ner och det är för lång omväg över Sala hem, det är ju skola och jobb dagen efter.
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sote sön mar 21, 2010 1:05 am

jajaja kanb du köära mig och johanna till stockholm
om du gör det ajg lvoar jag gifter mig med dig av lytycka!!
Alltså om du vill host host
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Torvald sön mar 21, 2010 11:37 pm

Sote skrev:jajaja kanb du köära mig och johanna till stockholm
om du gör det ajg lvoar jag gifter mig med dig av lytycka!!
Alltså om du vill host host
1. Ja, det kan nog gå bra. Smile
2. Nej Sote, jag vill inte gifta mig med dig. Mad

Jin & Tilja, När kommer klockslag för start & slut? Långväga deltagare behöver nog planera resor redan nu (tågbiljetter o.dyl).
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sote mån mar 22, 2010 12:01 am

Inte men jag trodde...
Aja hur mycket borde vi rimligtvis betala i bensinpengar?
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Tilja mån mar 22, 2010 12:10 am

Lajvet kommer att dra igång ~19, vilket innebär att det är bra att vara där omkring 13. Okej att komma omkring 15 och absolut senast 17, för att alla skall hinna checka in och prata ihop sig och fixa iordning allting som behöver vara fixat.

Lajvet kommer sluta omkring 12 på söndagen, men alla hjälps åt att städa så vi är nog färdiga tidigast 15, för vi tänkte klämma in lite käk och eftersnack i något slags efterfest med kakor.

så ... säg 13-15 på fredagen och 15-16 på söndagen. Smile
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sote mån mar 22, 2010 12:21 am

Awesome!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Törna fre apr 02, 2010 12:15 pm

Tilja skrev:Lajvet kommer att dra igång ~19, vilket innebär att det är bra att vara där omkring 13. Okej att komma omkring 15 och absolut senast 17, för att alla skall hinna checka in och prata ihop sig och fixa iordning allting som behöver vara fixat.

Lajvet kommer sluta omkring 12 på söndagen, men alla hjälps åt att städa så vi är nog färdiga tidigast 15, för vi tänkte klämma in lite käk och eftersnack i något slags efterfest med kakor.

så ... säg 13-15 på fredagen och 15-16 på söndagen. Smile

Hur ser det ut med sovplatser å dyl.? Ordnar man tält själv, eller finns det sovplaster i hus?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Torvald fre apr 02, 2010 1:38 pm

Enligt lajvets hemsida (se länk första inlägget) så finns det hus till alla. Vissa även med kamin, men då måste man ha med egen ved och ordna eldvakt... Inlajv i husen och ingen husfrid.
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Likt ringar på vattnet Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Likt ringar på vattnet Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Likt ringar på vattnet Empty Sv: Likt ringar på vattnet

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet