Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vad gör du just nu?

+23
Aska
Marta
Tora
Torvald
nikolaus
eddora
Hellie
Tilja
Rora
Jin
Sote
Stenulf
Kirtap
Arhtir
Sverker
Ulvrik
Mr. M
Pleu
Trollis
Törna
Phantomim
Sgt Dierek
Zmrzlina
27 posters

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sote fre jul 09, 2010 8:15 pm

omg omg awesome-1
Har nu dragon age origins och ska spela
awesoem awesome awesome!
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör jul 10, 2010 12:50 am

Ja, har inte tiden att lägga upp saker. Ber om ursäkt för detta. Har planer att lägga upp det imorgon.

Appropå något Kirtap skrev i denna tråd för länge sen: så har jag börjat underteckna mail med Martian... -.-'
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör jul 10, 2010 4:54 pm

Plan genomförd. Har lagt upp protokoll för bägge mötena (OMG hade ni TVÅ möten??? Jaaa, årsmötet och gruppmötet)

Ligger under föreningen respektive gardesforumet.

Please do read them.

Och när jag ändå höll på funderade jag över min egen ekonomi och insåg plötsligt att jag lagt mellan 3000 och 4000 kr på spel under två månader... Hmmm... where did it go wrong?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna lör jul 10, 2010 11:28 pm

Blubb... vill veta vad dem som inte var på mötet tyckte om det som sades... blubb...

RASTLÖS! JAG TROR JAG DÖÖÖÖR!!!
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu sön jul 11, 2010 9:59 pm

Törna skrev:Blubb... vill veta vad dem som inte var på mötet tyckte om det som sades... blubb...

RASTLÖS! JAG TROR JAG DÖÖÖÖR!!!

Jag undrar när sjutton vi började med suppleanter och varför det är en sån jättebra idé nu när alla tyckte att det var en värdelös idé vid föreningsbildandet.

Utöver det så räkna inte med mig för vapenrocksmönster, det är inget jag har lust att sysselsätta mig med. Jag är skeptisk till om mat-idén kommer att funka, men då det inte rör mig så spelar det ju mindre roll. Jag undrar varför i hela hellskotta ni vill köpa ved av Robin, det är en jättedålig idé. Jag tycker även att eldtunna är en jättedålig idé. Men återigen, det spelar ju mindre roll vad jag tycker.

Det är vad jag tycker. Och sen rent spontant så känns gruppmötesprotokollet som ett nifelfangprotokoll, det gör mig lite besviken.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja mån jul 12, 2010 1:32 pm

Nej, Sverker! Du får inte lämna oss! Du är ju med på listan Razz
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek mån jul 12, 2010 2:06 pm

Det verkar vara ett väldigt tunt årsmöte, till och med för att vara extrainsatt. Det enda jag ser däri som skulle ens behöva vara ett årsmötesbeslut var val av extra suppleanter. Har dåligt minne av varför det extrainsatta årsmötet skulle vara men visst var det för mer än att bara lägga till två människor. Saknas något i protokollet eller? Bra med suppleanter dock, med tanke på hur spridda vi är i föreningen både geografiskt och sysselsättningsmässigt.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu mån jul 12, 2010 3:17 pm

Dierek: Vice ordförande ville du ha. Stadgeändringar borde ha röstats igenom.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Torvald mån jul 12, 2010 6:39 pm

Om årsmötet: Det var ingen närvarande som kom ihåg exakt varför vi skulle ha ett extra årsmöte, så vi tog bara punkterna enligt kallelsen. På efterföljande möte var det mest fri diskussion om hur vi bör jobba i fortsättningen.

Och nu något helt annat Very Happy
Jag tänkte direkt på Törna när jag läste om en bestraffningsform för att göra soldaterna mer rädda för befälen än fienden, och funderar på om hon inte redan delvis börjat tillämpa modellen.
Decimering
Från Wikipedia
Decimering (deci = en tiondel), en bestraffningsform som tillämpades inom vissa arméer om de visat feghet i strid bland annat. Även om det kan ha förekommit innan är begreppet mest kopplat med den romerska armén. Man tog helt enkelt ut var tionde man och så fick de nio andra slå ihjäl honom. På detta sätt blev alla straffade, då banden var starka mellan soldaterna i den romerska armén.

Decimering sägs ha tillämpats av arméer efter romarna, det sägs att italienska ledare utdömde detta straff så sent som i första världskriget i samband med slagen vid Isonzo.
Torvald
Torvald
Gruvfogde
Gruvfogde

Age : 69
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue20 / 10020 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Aska tis jul 13, 2010 5:47 am

Jag tycker decimering låter rätt taskigt.. ;_;

Aska
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue5 / 1005 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja tis jul 13, 2010 8:14 pm

Martina! Jag skulle vilja prata igenom en sak med dig innan styrelsemötet imorrn. Går det bra om du loggar in på skype en halvtimme i förväg?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Marta tor jul 15, 2010 11:21 am

Åker iväg till KiR ikväll, och sen till Krigshjärta efter snabb mellanlandning :3 Lajv! Very Happy

Har nu också bestämt mig helt för att jag vill lajva soldat på höstlajvet. The return of Frigg is near...
Marta
Marta
Kokerska
Kokerska

Age : 31
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Törna tor jul 15, 2010 12:58 pm

Pleu skrev:
Törna skrev:Blubb... vill veta vad dem som inte var på mötet tyckte om det som sades... blubb...

RASTLÖS! JAG TROR JAG DÖÖÖÖR!!!

Jag undrar när sjutton vi började med suppleanter och varför det är en sån jättebra idé nu när alla tyckte att det var en värdelös idé vid föreningsbildandet.

Utöver det så räkna inte med mig för vapenrocksmönster, det är inget jag har lust att sysselsätta mig med. Jag är skeptisk till om mat-idén kommer att funka, men då det inte rör mig så spelar det ju mindre roll. Jag undrar varför i hela hellskotta ni vill köpa ved av Robin, det är en jättedålig idé. Jag tycker även att eldtunna är en jättedålig idé. Men återigen, det spelar ju mindre roll vad jag tycker.

Det är vad jag tycker. Och sen rent spontant så känns gruppmötesprotokollet som ett nifelfangprotokoll, det gör mig lite besviken.

Vi uppskattar dina åsikter, men det hade varit ännu bättre om du hade kunna ge oss dessa under mötet.

Gruppmötet är inte ett årsmöte. Krävs inga direkta formaliteter. Vi diskuterade hur vi skulle lösa de flesta problem som vi funnit sen tidigare och vad vi kunde göra bättre. På vilket sätt gör det dig besviken?
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Pleu tor jul 15, 2010 3:40 pm

För att formalia är trevligt. Och finns där av en anledning. Det ser oseriöst ut att köra "mötessammanfattningar" istället för protokoll och sättet som mötena sköttes var lite av spiken i kistan för min avgång så att säga.

Men uppenbarligen är min uppfattning om hur man sköter en förening seriöst väldigt annorlunda från majoritetens.


Och det vanliga förtydligandet: Jag är inte bitter, jag är inte arg, jag tycker om er alla jättemycket och jag låter mycket bitchigare i text än vad jag menar. Blablabla ni fattar. <3
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Tilja tor jul 15, 2010 7:17 pm

Just nu sitter jag och väntar på att Johan ska komma och hämta mig så att vi kan åka på KIR! Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sgt Dierek fre jul 16, 2010 3:00 pm

Pleu skrev:För att formalia är trevligt. Och finns där av en anledning. Det ser oseriöst ut att köra "mötessammanfattningar" istället för protokoll och sättet som mötena sköttes var lite av spiken i kistan för min avgång så att säga.

Men uppenbarligen är min uppfattning om hur man sköter en förening seriöst väldigt annorlunda från majoritetens.


Och det vanliga förtydligandet: Jag är inte bitter, jag är inte arg, jag tycker om er alla jättemycket och jag låter mycket bitchigare i text än vad jag menar. Blablabla ni fattar. <3
Jag är på din sida. Eftersom gardets främsta och enda egentliga funktion cirkulerar kring Elerialajven så borde alla beslut som fattas därikring vara officiella. Gruppmöten är varken årsmöten eller styrelsemöten och är därför inte beslut. Så sådana är bara bra om man ska tänka på saker och inte besluta om dem. För att det ska fungera ska ett styrelsemöte godkänna det hela. Då hade det fungerat, men då hade nästan årsmötet varit en bättre plattform för sådana beslut. Däremot är jag som jag nämnde i tråden nöjd med vad som beslutades, även om det inte blev särdeles officiellt.
Ber om ursäkt för att jag missade styrelsemötet förresten. Det har varit en ganska hetsig sommar och jag har varit heltidsansvarig för gården och bärodlingen den här veckan.

-------

https://gardet.swedishforum.net/viewtopic.forum?t=819
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vad gör du just nu? - Sida 40 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vad gör du just nu? - Sida 40 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vad gör du just nu? - Sida 40 Empty Sv: Vad gör du just nu?

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 40 av 40 Föregående  1 ... 21 ... 38, 39, 40

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet