Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Artarias allierade

+3
Törna
Sote
Tilja
7 posters

Gå ner

Artarias allierade Empty Artarias allierade

Inlägg  Tilja fre jan 22, 2010 8:47 pm

Ehm, kanske skulle det vara bra att göra forumet "artarias allierade" lite tillgängligt för folk?
Eller är det meningen att det skall vara dolt?
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Sote fre jan 22, 2010 10:07 pm

Tottally agree
Jag vill kunna se mer
Sote
Sote
Rekryt
Rekryt

Age : 28
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue4 / 1004 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Törna lör jan 23, 2010 10:12 am

Forumet ska vara tillgängligt för Artarias Allierade. Dvs, de grupperingar som vi kommer ha ett samarbete med. Det är meningen att det ska vara dolt för andra.

Det var tanken, hur som helst. Om ni tycker att det är en dum idé, så kan jag givetvis ändra det till ett öppet forum.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Pleu lör jan 23, 2010 5:02 pm

Vilka har tillgång till det nu inom gardet? Bara Moderatorerna?

What makes sense om det ska vara hemligt planerande osv i tråden: Alla befäl + moderatorer.
Om det bara ska vara "Hej, vilka är ni? Vi vill pola med er!": Alla soldater inom silfverdraken.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Törna sön jan 24, 2010 8:03 am

Pleu: Utveckla?

Hittills har gruppen "Soldater och Rekryter" och "Artariska Flottan" tillgång till forumet. Vi kan även skapa en grupp för Stendals Garde, om de beslutar att skapa användare på forumet. Enskilda artariska användare kan även de få tillgång till forumet, om de beslutar att hitta hit.

Men utomstående tycker jag inte alls ska kunna se vad vi planerar i konkreta ordalag. Därför har jag gjort på det viset.

Återigen, är det någon som tycker att det är dumt att ha ett stängt forum för de som inte har med de Artariska grupperingarna att göra, säg till.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Pleu sön jan 24, 2010 3:08 pm

Så som det är nu var hur jag menade att det borde vara. Om det däremot ska förekomma planerande á vad som händer på lajvet och militära hemligheter så bör inte "alla soldater vilka som helst" ha tillgång till det. Razz
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Törna sön jan 24, 2010 3:10 pm

Då skapar man ett nytt forum för den ändamålet, men det blir en senare fråga.

Bra att vi förstår varandra! ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  mrdoffe sön jan 24, 2010 6:21 pm

...annars så kan det ju vara roligt att ta sådant In-lajv. det är ett långt lajv nu, tänk på det!
mrdoffe
mrdoffe
Adel
Adel

Age : 34
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-06-08

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Pleu sön jan 24, 2010 10:14 pm

Doffe: Jag tänker mig en kombination av saker in-lajv och off-lajv. Även om det är ett långt lajv så vill man kanske ha lite koll på vad man har för mål med samarbetet och vad man tänkt få ut av det hela så att säga? Smile
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  mrdoffe sön jan 24, 2010 10:22 pm

...men det är just sånt som kan vara roligt att ta fram in-lajv. Jag menar, ett riktigt in-lajv möte över ett par timmar där man diskuterar allt sånt, eller över flera dygn (strategi och taktik, tex, kan ta väldigt, väldigt lång tid att diskutera) skulle kunna vara ofattbart roligt och äkta lajvande. Jag förstår absolut varför man skulle ta det off, över ett forum, men ... vi åker ju dit för att lajva, kan man inte då se till att spara ett par chanser för gott lajvande, då?

Nu är det ju faktiskt så att ja spelar diplomat och en lite större roll däromkring, men jag kommer ju inte vara i Stendal lika mycket som er, så jag vill inte ta till mig själv att dra ihop inlajv möten, iaf inte så här innan lajvet. Jag tycker att man ska snacka ihop sig lite med de andra grupperna/ledarna--ta reda på vilka som kommer, vilka de är, och hur de är--och sedan bara säga 'ok, då tar vi ett möte första dagen klockan **.', informera alla inblandade (även intrigskrivare för Stendal) och sen spela på det.
mrdoffe
mrdoffe
Adel
Adel

Age : 34
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-06-08

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Törna mån jan 25, 2010 4:12 am

Sjukt bra idé! Tack för tipset! Det tycker jag definitiv vi ska spela på.
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Zmrzlina mån jan 25, 2010 2:10 pm

Agreed. Kul att ha viktiga samarbetesmöten. Smile
Zmrzlina
Zmrzlina
Diplomat
Diplomat

Age : 37
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-11-11

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Gemagafaga tis jan 26, 2010 12:48 am

Hej! Då jag tycker att dom andra kan höra allt genom mig och inte behöver läsa "speciella" grejer här och sprida dom vidare så är det endast jag som kommer göra en användare hära! StendalsGarde.. Jag gör den nu!
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Törna tis jan 26, 2010 1:29 pm

Kirrat med rättigheteterna. Välkommen och skriv om det är något du vill ta privat. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Artarias allierade Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Artarias allierade Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Artarias allierade Empty Sv: Artarias allierade

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet