Gardet Silfverdrake
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Vill kanske gå med

+18
Johannes
Sote
Tora
Anton
Valaks Vargfot
Torvald
Arhtir
Trollis
Sverker
Phantomim
Jin
Kirtap
Pleu
Aska
Sgt Dierek
Tilja
Törna
Gemagafaga
22 posters

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga ons sep 16, 2009 8:09 pm

A men får jag gå med då?
Jag är 14 år och bor i Köping, Västmanland
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tilja ons sep 16, 2009 8:14 pm

Klart du får! Smile

De yngre i gardet spelar rekryter (= utbildar sig till soldater)
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga ons sep 16, 2009 8:30 pm

Bra jag vill gå med
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tilja ons sep 16, 2009 8:34 pm

Välkommen! Smile
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna ons sep 16, 2009 8:59 pm

Välkommen till Gardet Silfverdrake!!

//Martina
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Jin ons sep 16, 2009 9:14 pm

Yay! En ny rekryt! Välkommen till vårt ack så förträffliga garde! Smile
Jin
Jin
Soldat
Soldat

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue89 / 10089 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Pleu ons sep 16, 2009 9:27 pm

Yay! Diskpersonal..erm... rekryter! Very Happy

Välkommen! Smile
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga ons sep 16, 2009 10:29 pm

Pleu skrev:Yay! Diskpersonal..erm... rekryter! Very Happy

Välkommen! Smile

Jag dör hellre än att diska!
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga ons sep 16, 2009 10:35 pm

När får jag börja strida för rättvisa och frihet (När är det lajv?)?
Och vart kan jag köpa vapen?
Vill ha ett longsword (klassiskt:P) med skida
Och med betalning och sånt?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna ons sep 16, 2009 10:43 pm

Lajvet är i början av maj nästa år. Exakt datum hittar du på enhörningens hemsida (nere just nu) och under på det här forumet, "Information", nedanför Offtopic.

Svärd går att köpa på en mängd stället, bl a Toys' r' us och Enhörningsbutiken. Palnatoke rekomenderar iaf jag, då de är hyfsat billiga, men ändå snygga.

Betalning löser vi senare när vi startat en förening med konto för gruppen. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Phantomim tor sep 17, 2009 9:34 pm

Vi kanske också borde meddela att ingen under 16 år i vårt garde får bära vapen, innan du som fjortonåring köper ett dyrt vapen du ändå inte får använda.
Det var i alla fall regeln vi satte upp när gardet startades, men det kanske har ändrats eftersom det bara var jag som reagerade? O_o'
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Törna tor sep 17, 2009 10:03 pm

... tänkte inte ens så långt.

Dock så lättade vi på den regeln under striden med de odöda, då vi annars hade blivit dödade. Men annars så står regeln kvar.

I vår grupp spelar vi mer på rollspel och lajvande än stridande och boffrande. ^^
Törna
Törna
Kapten
Kapten

Age : 35
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue25 / 10025 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-17

https://gardet.swedishforum.net

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sgt Dierek tor sep 17, 2009 10:21 pm

Vilket inte har hindrat vissa inomgruppsliga förrädare att klä ut sig till vandöda på natten och hoppa på oss.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 12:23 am

Seriöst om vapen grejen?
Det är fan det roligaste!
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Tilja fre sep 18, 2009 2:00 am

Där tar du fel.

Men det är kul att leka med vapen också, så därför kommer det odöda och bråkar ibland. Antagligen kommer dock inte det vara vårt största bekymmer nästa lajv...
Tilja
Tilja
Soldat
Soldat

Age : 33
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue10 / 10010 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 8:24 am

Grejen var att jag tänkte börja reanecta för men jag var för liten och det är inte lika vanligt som lajv så jag ville börja lajva istället så det om vapen ändrar allt.
Ni borde verkligen ha sagt det tidigare jag bara tog det för givet.
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Phantomim fre sep 18, 2009 10:00 am

Tur att vi i alla fall påpekade det i tid, det är trots allt lite mer än 6(?) månader kvar till lajvet du skulle ha åkt med oss till.
Vi har fyra andra rekryter under 16 år och vad jag vet så har de inte klagat över att inte fått springa omkring med vapen eftersom det finns en anledning till varför vi inte tillåter småbarn ha vapen, bland annat för att det är så offigt att det inte är sant. Var någonstans låter man barn joina armén och hantera vassa vapen?
Phantomim
Phantomim
Skuggdiktator
Skuggdiktator

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-19

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sverker fre sep 18, 2009 10:16 am

Gemagafaga skrev:Grejen var att jag tänkte börja reanecta för men jag var för liten och det är inte lika vanligt som lajv så jag ville börja lajva istället så det om vapen ändrar allt.
Ni borde verkligen ha sagt det tidigare jag bara tog det för givet.

Vaddå för ung för reenachtment, skaffa dig en kompis och ett gäng träsvärd till att börja med. Sedan är det bara att lära sig teknikerna på den här sidan: http://www.schielhau.org/main.html
Sverker
Sverker
Holy Emperor
Holy Emperor

Age : 33
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-18

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:30 am

Phantomim skrev:Tur att vi i alla fall påpekade det i tid, det är trots allt lite mer än 6(?) månader kvar till lajvet du skulle ha åkt med oss till.
Vi har fyra andra rekryter under 16 år och vad jag vet så har de inte klagat över att inte fått springa omkring med vapen eftersom det finns en anledning till varför vi inte tillåter småbarn ha vapen, bland annat för att det är så offigt att det inte är sant. Var någonstans låter man barn joina armén och hantera vassa vapen?

Jag klagar iallafall!
Det är för många ställen där barn blir tvingade att gå med i armen och använda farliga vapen
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 11:34 am

Eleriskt Svin skrev:
Gemagafaga skrev:Grejen var att jag tänkte börja reanecta för men jag var för liten och det är inte lika vanligt som lajv så jag ville börja lajva istället så det om vapen ändrar allt.
Ni borde verkligen ha sagt det tidigare jag bara tog det för givet.

Vaddå för ung för reenachtment, skaffa dig en kompis och ett gäng träsvärd till att börja med. Sedan är det bara att lära sig teknikerna på den här sidan: http://www.schielhau.org/main.html

Vänta vänta vänta...
Jag får slås med ett träsvärd som är hårt för andra?
Men jag får inte ha ett mjukt latexvapen för er?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Trollis fre sep 18, 2009 1:15 pm

Gemagafaga skrev:
Eleriskt Svin skrev:
Gemagafaga skrev:Grejen var att jag tänkte börja reanecta för men jag var för liten och det är inte lika vanligt som lajv så jag ville börja lajva istället så det om vapen ändrar allt.
Ni borde verkligen ha sagt det tidigare jag bara tog det för givet.

Vaddå för ung för reenachtment, skaffa dig en kompis och ett gäng träsvärd till att börja med. Sedan är det bara att lära sig teknikerna på den här sidan: http://www.schielhau.org/main.html

Vänta vänta vänta...
Jag får slås med ett träsvärd som är hårt för andra?
Men jag får inte ha ett mjukt latexvapen för er?

varenda människa i världen får slåss med träpinnar som träning, dock inte på lajv.
Utanför lajvet får du slåss med latexvapen hur mycker du vill, det är självklart!
Men just inom den här gruppen har vi regler om vid villken ålder som våra soldater inlajv får börja bära vapen. Vi vill skapa en bild av oss där vi är så seriösa som möjligt, och se på den här tanken: en treåring med ett latexvapen, ja, det är ju inte farligt i sig, MEN, om man följer fantasin om vad det innebär med ett latexvapen, det ska ju symbolisera ett vasst, tung metallsvärd, och det i handen på en tre åring är rätt fail enligt mig. Nej, jag liknar inte dig med en treåring nu, utan bara använder exempel.
Dock Kan man säkert finna en mängd anledingar till att just du skulle få ha vapen, eväan fast du ä runder våran åldersgräns, du tex kanske har klarat soldatprovet tidigt, visat dig extremt duktig på att slåss m.m. Det här är något som iallafall jag anser går att disskutera, vad säger resten av gardet? Befälen?
Trollis
Trollis
Kapten
Kapten

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue80 / 10080 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-23

http://www.frosthjarta.se

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Pleu fre sep 18, 2009 1:49 pm

Jag förstår inte riktigt poängen med att åka på lajv bara för att man vill slåss, som Eleriern sa, dra ihop några vänner och slåss med pinnar. Smile

Att säga att vi inte tillåter dig att slåss med ett mjukt latexvapen är ganska fel, då lajv är en illusion, latexvapnet är ett vasst tungt jäkla svärd, inget som "småbarnen" ska springa omkring och jonglera med hur som helst. Jag håller helt med Trollis.

Dock måste jag säga att jag rent off tycker att rekryterna borde få mer vapenträning in-lajv och mer vapentid helt enkelt.

Ja, jag vet inte riktigt vad jag vill få fram med det här inlägget mer än att serganten eller någon borde styra upp lite träningstid för rekryterna nästa lajv och att det självklart går att få slåss även om man är för ung - förutsatt att man har en bra motivering.
Pleu
Pleu
Kokerska
Kokerska

Age : 34
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue100 / 100100 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-13

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sgt Dierek fre sep 18, 2009 6:46 pm

Vapenträning borde gå att få. Jag failade rätt brutalt med att få ihop träningen som den skulle vara.
Sgt Dierek
Sgt Dierek
Sergeant
Sergeant

Age : 36
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue15 / 10015 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-02-10

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Arhtir fre sep 18, 2009 7:10 pm

Tror det är ganska svårt att få ihop ORGANISERADE träningar under lajvet. Ska det göras så bör man snarare försöka under någon träff innan lajvet.
Arhtir
Arhtir
Sergeant
Sergeant

Age : 32
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue19 / 10019 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Gemagafaga fre sep 18, 2009 7:15 pm

Men om jag kommer på en skit bra karaktär med bra bakgrund som är beväpnad då?
Är det ok då?
Gemagafaga
Gemagafaga
Rekryt
Rekryt

Age : 29
Gardespoäng :
Vill kanske gå med - Sida 2 Left_bar_bleue0 / 1000 / 100Vill kanske gå med - Sida 2 Right_bar_bleue

Registration date : 09-09-14

Till överst på sidan Gå ner

Vill kanske gå med - Sida 2 Empty Sv: Vill kanske gå med

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 7 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet